همگام با المپیک؛

حسن تفتیان به خط طلایی پایان نرسید

تهران (پانا) - حسن تفتیان نماینده ایران در مسابقات دو و میدانی المپیک در مرحله مقدماتی پنجم شد و به نیمه نهایی نرسید وی با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه در مرحله مقدماتی رقابت‌های ۱۰۰ متر، پنجم شد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حسن تفتیان به خط طلایی پایان نرسید

دو دونده ایرانی حسن تفتیان و فرزانه فصیحی به عنوان نمایندگان کشورمان در مسابقات المپیک در رشته دو و میدانی حضور دارند.

فرزانه فصیحی ملی پوش سرعت ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات، با ورزشکارانی از هشت کشور گینه نو، بریتانیا، لهستان، اکوادور، نیجریه، برزیل، سوئیس و گواتمالا به رقابت پرداخت و در پایان این مرحله با ثبت زمان ۱۱:۵۱ در جایگاه هفتم گروه خود ایستاد و از دور مسابقات کنار رفت.

حسن تفتیان دیگر دونده ایرانی از ثانیه‌هایی قبل رقابت خود را در مسابقات دو و میدانی المپیک در خط یک گروه پنج ١٠٠ متر مردان المپیک ٢٠٢۴ پاریس در ورزشگاه استادو فرانس آغاز کرد.

در این رقابت‌ها سه نفر اول هر گروه به طور مستقیم به نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند. ضمن اینکه در بین سایر نفرات، سه نفری که بتوانند بهترین رکورد را ثبت کنند نیز صعود می‌کنند.

حسن تفتیان ملی پوش دوی ۱۰۰ متر مردان کشورمان در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۱۴ صدم ثانیه در جایگاه چهارم ایستاد. تفتیان این بار به دنبال جبران این ناکامی در قاره کهن با مدال المپیک است.

دونده ایرانی به خط طلایی پایان نرسید؛ حذف تفتیان از المپیک  

حسن تفتیان نماینده ایران در مسابقات دو و میدانی المپیک در مرحله مقدماتی پنجم شد و به نیمه نهایی نرسید حسن تفتیان با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و ۱۸ صدم ثانیه در مرحله مقدماتی رقابت‌های ۱۰۰ متر، پنجم شد. 

حسن تفتیان، دونده ۱۰۰ متر ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های المپیک در گروه (هیت) پنج و در خط یک به مصاف حریفانش رفت اما نتوانست راهی به مرحله بالاتر پیدا کند. در این رقابت‌ها از ۹ گروهی که مسابقه دادند، سه نفر اول هر گروه به طور مستقیم به نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند. 

ضمن اینکه در بین سایر نفرات، سه نفری که بتوانند بهترین رکورد را ثبت کنند نیز صعود می‌کنند. حسن تفتیان در این مسابقه با دوندگانی از نیجریه، جزیره کیمن، ایتالیا، غنا، آفریقای جنوبی، برزیل و سوئد رقابت کرد. دونده سنگاپور در این مسابقه حاضر نشد. 

در رقابت های این مرحله ورزشکارانی از نیجریه، ایتالیا ‌و غنا با رکوردهای ۱۰/۰۲، ۱۰/۰۵ و ۱۰/۰۶ به عنوان سه نفر برتر صعود کردند.

 

8cd53f55-d349-46fe-b37f-95a720240176

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار