معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان، وارثان شهدای فلسطین هستند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، دانش آموزان را وارث و نماینده شهدای دانش آموز، شهدای غزه و فلسطین دانست‌.

کد مطلب: ۱۵۰۷۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان، وارثان شهدای فلسطین هستند

هفتمین یادواره شهید محمد الدره روز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳،  در مدرسه شاهد رهروان امام (ره) منطقه ۵ تهران برگزار شد. این مراسم به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین رزمندگان فلسطینی با عنوان طوفان الاقصی  و با حضور سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، محسن مطلبی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران، مسئولین کشوری و لشگری، فعالان فرهنگی و اجتماعی، خانواده‌های شهدا و جانبازان، فرهنگیان منطقه ۵ و دانش آموزان مدرسه رهروان امام ره و مهمانانی از کشورهای یمن، سوریه، لبنان، فلسطین، ساحل عاج، سنگال، کُمُر همراه بود و به بررسی وضعیت کودکان فلسطینی در مناطق اشغالی، مشکلات آنها و راه های حمایت بین المللی از حقوق آنان پرداخت.

یادواره شهید محمد الدره به منظور گرامیداشت یاد و خاطره این شهید نمادین فلسطینی و همچنین سایر شهدای کودک فلسطینی که قربانی خشونت‌های رژیم صهیونیستی شده‌اند، برگزار شد.

سید احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، در این مراسم گفت: شما دانش‌آموزان وارثان و نمایندگان شهدای دانش‌آموز، شهدای غزه و فلسطین هستید.

وی در ادامه افزود: محمدالدوره یک دانش‌آموز بود مانند شما و نمادی از شهیدان است که دشمن سنگدل اسرائیلی به او رحم نکرد و هزاران کودک فلسطینی به همین شکل به شهادت رسیدند.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران همچنین سالگرد طوفان الاقصی را اعلام کرده و آن را طوفانی دانست که به قدرت ایمان مردم فلسطین و حماس اتفاق افتاده است. وی افزود که این واقعه چهره پوشالی دشمن صهیونیستی را به خاک مالیده و باعث عصبانیت و ناراحتی شده است، زیرا دشمن توان مقابله با تفکر جبهه مقاومت را ندارد و دستاورد خود را در جنگ و خون‌ریزی علیه کودکان و زنان می‌داند.

موسوی در ادامه سخنانش بیان کرد: امروز، برکات انقلاب اسلامی که پدران و مادران شما دانش‌آموزان عزیز آن را به وجود آوردند، به وضوح قابل مشاهده است. آن مادران بزرگواری که فرزندانشان را یکی پس از دیگری به جبهه فرستادند، ثمره آن انقلاب امروز به شکل جبهه مقاومت خود را نشان می‌دهد. 

وی یادآوری کرد که در گذشته، جبهه مقاومت با سنگ در مقابل اسرائیل می‌جنگید، اما اکنون با موشک‌های پیشرفته در میدان است. شهید سید حسن نصرالله، که خار چشم دشمنان جبهه مقاومت و حزب‌الله است، از خون شهدای ما مانند شهید نصرالله، شهید هنیه، سردار پر افتخار شهید سلیمانی و سایر شهدای جبهه مقاومت الهام گرفته و هزاران هزار نصرالله جدید در راه‌ هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران گفت: ما بر سر کشورهای دشمن، به ویژه اسرائیل، می‌کوبیم. اینها نشانه‌هایی از ثمرات انقلاب اسلامی است و نشان‌دهنده روح پاک و مطهر همه شهدای جبهه مقاومت است. این شهدای عزیز که فداکاری‌هایشان در تاریخ ماندگار خواهد بود، همچنان به عنوان مکتب‌داران، متفکران و دانشمندان این مسیر روشن، الهام‌بخش نسل‌های آینده خواهند بود.

در پایان، او افزود که این شهدای گرانقدر، با فداکاری‌هایشان در تاریخ ماندگار خواهند بود و به عنوان مکتب‌داران، متفکران و دانشمندان این مسیر روشن، الهام‌بخش نسل‌های آینده خواهند شد.

حسین رویوران، معاون سیاسی و امور بین‌الملل، در ادامه مراسم با اشاره به سوالی مبنی بر ضرورت این همبستگی با کودکان فلسطین و ملت فلسطین، گفت: یکی از اولین دلایل، دستور خداوند متعال است که می‌فرماید همه مسلمان‌ها برادرند و ما نمی‌توانیم نسبت به برادر خود بی‌تفاوت باشیم.

رویوران همچنین به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که فرمود: «هر کس شب را به صبح برساند و نسبت به بقیه مسلمانان بی‌تفاوت باشد، مسلمان نیست.» او افزود: بنابراین، شاخص مسلمانی همبستگی است و من باید نسبت به برادر فلسطینی‌ام بی‌تفاوت نباشم.

علاوه بر این، برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی شامل نمایشگاه عکس، پخش فیلم مستند، اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی با محوریت زندگی و مقاومت کودکان فلسطینی در برابر ظلم و تجاوزات نیز اجرا شد. همچنین از خانواده‌های شهدای مقاومت فلسطینی تقدیر به عمل آمد.

این مراسم با هدف تقویت روحیه همبستگی و حمایت از کودکان مظلوم فلسطینی و آگاه‌سازی نسل جوان از واقعیت‌های تلخ زندگی تحت اشغال برگزار شد که در پایان این مراسم با قرائت قطعنامه‌ای در حمایت از ملت فلسطین و کودکان تحت ستم اشغالگران همراه بود.

خبرنگار : سمیه خانی عکاس : ماهان گنجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار