سفیر پیشین ایران درکشور قطر:

شجره‌ای که برمبنای تقوا‌‌ وجهاد ایجادشود ماندگار است

کرج(پانا)-دیپلمات ایران و سفیر پیشین ایران درکشور قطر عنوان کرد: شجره‌ای که برمبنای تقوا و جهاد ایجاد شده باشد ماندگار است زیرا به خداوند متصل است.

کد مطلب: ۱۵۰۸۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
شجره‌ای که برمبنای تقوا‌‌ وجهاد ایجادشود ماندگار است

حمیدرضا دهقانی پوده در سلسله مراسم‌های سالگرد عملیات‌طوفان الاقصی درجمع دانشجویان دانشگاه آزاد کرج عنوان‌کرد :شما عملیات طوفان الاقصی را دو عملیات می‌دانید یکی عملیات 7 اکتبر سال گذشته که انجام شد‌و همان روز یا فردای آن روز به پایان رسید که آن عملیات باعث انجام چندین کار شد. به‌طورمثال رژیم صهیونیست همواره معتقد بود شکست‌ناپذیر است با وجود اینکه بارها شکست خورده بود اما شایداز فلسطین کمترشکست خورده‌بود.

وی درادامه با اشاره به سرگذشت کشورهای لبنان و فلسطین بیان‌کرد :در ۱۷مه۱۹۸۳ لبنان یک توافق‌نامه صلح با اسرائیل را امضا کرد که البته صلح نبود تسلیم شده بودند. این وضعیت یک وضعیت روبه رشدی برای اسرائیل بود تا اینکه به برکت انقلاب اسلامی و نظریه امام خمینی(ره) مبنی براینکه باید مردم لبنان را تقویت کنیم، شجره مبارکه حزب‌الله تاسیس شد.با تاسیس حزب‌الله روند صعودی مقاومت مردم فلسطین آغاز و روند نزولی اسرائیل شروع شد. درسال ۲۰۰۰ اسرائیل ناچار شد از جنوب لبنان و در سال ۲۰۰۵ از غزه خارج شود. غزه‌ای که از ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۵ اشغال کرده بود و حدود۱۱هزار فلسطینی اسیر و محاصره از هرجهت حتی گرسنگی  به نظر شما درآن لحظه چه باید کرد؟بایستی هرتلاشی را برای حیات و زندگی انجام داد لذا دست به یک عملیات زدند که اسطوره را شکست و در تاریخ ماندگار شدند. درمقابل،عملیات جدیدی را به نام عملیات اسرائیلی‌ها برای جبران انجام دادند که البته‌ ما می‌گوییم جبران ناپذیربود.

دهقانی پوده اضافه کرد:اسرائیل یک سال تمام غزه را باخاک یکسان کردندو نزدیک ۴۲۰۰۰نفر را کشتند که حماس رانابود کنند، اُسَرای خود را آزاد وتهدیدی که از جانب غزه می‌شد را از کار بیندازند طوری که خودشان هم این اهدافشان را اعلام کردند اما شکست خوردند و برای اینکه راه گریزی داشته باشند به لبنان حمله کردند و تصور می‌کردنند درآنجا می‌توانند کاری کنند در این‌حال سید شهید مقاومت سیدحسن نصرالله فرمودند که اسرائیل گفته است حزب الله شکست خورد با وجود اینکه شهدای زیادی را ترور کردند اما آیا حزب‌الله و یا جهاد اسلامی از بین رفت؟خیر هیچکدام از بین نرفتند. آیا اسرائیل اگر می‌دانست با سید حسن نصرالله رو به رو می‌شود سید عباس موسوی را ترور می‌کرد؟ آینده هم همینطور است و تنها کسانی که نمی‌توان بر آنها پیروز شد کسانی هستند که آرزوی شهادت دارند همانند سیدعباس که همواره آرزوی شهادت داشت و این شهادت‌ها ایمان طرفدارانشان را تقویت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در عملیات امسال هم که ایران موشک‌هایی را فرستاد و دراسراییل فرود آمد، فریادهای ترس یهودی‌های بزدل را هم با وجود فاصله‌ای که با موشک داشتند، دیدید که چقدر می‌ترسیدند. این را همواره به خاطر داشته باشید شجره‌ای که برمبنای تقوا و جهاد ایجاد شده باشد ماندگار است زیرا به خداوند متصل است.

خبرنگار: آیلار فیضی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار