شروط و ضوابط ساخت ۲۰ بلوک مسکونی در بزرگ­راه شهید لشگری ابلاغ شد

تهران (پانا) - دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شروط و ضوابط احداث ۲۰ بلوک مسکونی در بزرگراه شهید لشگری تهران را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
شروط و ضوابط ساخت ۲۰ بلوک مسکونی در بزرگ­راه شهید لشگری ابلاغ شد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو در مکاتبه با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی بند ۱۶ مصوبه شماره ۶۷۶ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران با طرح تفصیلی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه‌های ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ بند ۱۶ مصوبه شماره ۶۷۶ جلسه ۱۱ دی ۱۴۰۲ کمیسیون ماده ۵ شهر تهران مبنی بر موافقت با «احداث۲۰ بلوک مسکونی (با ۱۱ طبقه و تراکم ساختمانی ۲۴۲ درصد روی همکف مشاعی) و یک بلوک تجاری- اداری(با تراکم ساختمانی ۱۸.۵۱ درصد) و بقیه فضا برای خدمات هفت‌گانه با تراکم ساختمانی ۸.۵۲ درصد در خیابان دانشگاه بزرگراه شهید لشگری» را که با مصوبه مورخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ شورایعالی درخصوص «ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یک پارچه شهر تهران» دارای مغایرت اساسی است، مورد بررسی قرار داد و با توجه به صورتجلسه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک، ضمن موافقت کلی با تغییرات به عمل آمده در طرح تفصیلی (مصوبه شورایعالی)، مقرر کرد تا ابلاغ مدارک مصوبه پس از اصلاحات و احراز شرایط تعیین شده زیر توسط دبیرخانه شورایعالی صورت پذیرد:

نظر به ضوابط و مقررات قانونی زیست‌محیطی و تشدید آلودگی‌ها با توجه به استقرار پهنه‌ها و بناهای موجود صنعتی پیرامون و در مجاورت ملک و به استناد ماده یک قانون تأسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران و در تطابق با مقدار سرانه‌های طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران و نیز سایر الزامات آن طرح، همچنین اطلاع از مفاد توافق متقاضی با شهرداری تهران مبنی بر اعطاء جواز بهره‌برداری از سرانه‌های عمومی و خدمات پیشنهادی در ملک موصوف، با موارد زیر موافقت شد:

۱- تغییر کاربری بخشی از عرصه ملک به مساحت ۱۳۹ هزار و ۳۰۰ مترمربع به کاربری «مسکونی» با مشاعات مربوطه.

۱-۱ تراکم ساختمانی در این بخش برابر «۵۵۰ درصد» به نسبت سی درصد از کل عرصه ( معادل ۱۱۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع) در حداکثر یازده(۱۱) طبقه مسکونی روی همکف و زیرزمین – یا زیرزمین های – مشاعی تعیین شد.

۲- تغییر کاربری مابقی عرصه با مساحت ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ مترمربع به «سرانه‌ها و خدمات عمومی» در مقیاس محله و بالاتر با تأکید مجدد بر بهره‌برداری شهرداری از سرانه‌ها و خدمات مذکور(برابر تکالیف و اختیارات قانونی و توافق پیش گفته با مالک منافع).

۳- مقرر شد تا هرگونه تغییر در سرانه‌ها و خدمات عمومی این ملک، مصداق مغایرت اساسی بوده و کنترل این مورد و سایر موارد پیش گفته و نیز رعایت ملاحظات زیر بر عهده کمیسیون ماده پنج شهر تهران خواهد بود.

۱-۳- بر ضرورت حفظ درختان موجود در پیرامون محور شمالی– جنوبی و نیز لبه کندروی اتوبان شهید لشگری تاکید می‌شود. همچنین هرگونه جا به جایی درختان در ملک مورد نظر منوط به ضوابط و مقررات ملاک عمل و کسب مجوز از مراجع قانونی است.

۲-۳- حریم کمی و کیفی و بستر مسیل و چاه‌های آب واقع در زمین تحت «کاربری حریم» بر اساس اعلام نظر مراجع قانونی تثبیت شود.

۳-۳- مطالعات « عارضه‌سنجی ترافیکی پروژه » انجام و به عنوان حد بارگذاری مجاز در سایت به تایید معاونت حمل و نقل شهرداری برسد.

۴-۳- مطالعات مربوط به «ملاحظات و الزامات پدافندغیرعامل و سند کاهش خطر» انجام و به تایید سازمان پدافند غیرعامل برسد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار