فرماندار مشهد خبر داد؛

آمادگی فرمانداری مشهد برای راه‌اندازی میز خدمت ویژه فرهنگیان

مشهد (پانا) - فرماندار مشهد گفت آمادگی داریم میزهای خدمت ویژه‌ای برای جامعه فرهنگیان شهرستان مشهد راه‌اندازی کنیم.

کد مطلب: ۱۴۹۱۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی فرمانداری مشهد برای راه‌اندازی میز خدمت ویژه فرهنگیان

محسن داوری در جلسه ستاد پروژه مهر مدارس دولتی و غیر دولتی ناحیه ۶ مشهد در فرهنگسرای مصلی نژاد گفت: میز خدمت یعنی در مجموعه‌ای از مدارس، مشکلات پرسنل آموزش و پرورش را بررسی کنیم و با مدیران مربوطه در جمع حضور پیدا کرده و بتوانیم مشکلات شخصی، منطقه‌ای، مدرسه، آموزش و پرورش یا حتی مربوط به دانش آموز را که در حوزه ما و مدیران شهری است را حل کنیم.

وی خطاب به مدیران گفت: در سالی که گذشت سال تحصیلی را به گونه‌ای شروع کردید که در بخش‌های مختلف آموزش نقص‌هایی در بخش‌های آماده‌سازی مدارس و کمبودها داشتید و ناچار بودید روز اول مدرسه را با تمام کاستی‌ها آغاز کنید. از طرفی مشکلات اقتصادی که در بین همکاران و اولیای مدرسه اتفاق افتاده بود را با درایت و صبر پیگیری کردید و به جرات می‌توانم بگویم ما یک ارتقای ویژه در حوزه آموزش و پرورش کسب کردیم؛ آموزش و پرورشی که ۲ سال به دلیل کرونا مدرسه و معلم و دانش آموزش دچار یک افتراق نگرش شده بود، شما آن را به انسجام و نظم تبدیل کردید.

داوری تصریح کرد: شما با رویدادهایی که ایجاد کردید، با نگاه معنوی و انقلابی در مدارس، پوزه دشمن را به زمین مالیدید که این عرصه؛ عرصه جولان دشمن نیست و حتی در برگزاری انتخابات که ۸۰ درصد روند اجرای آن بر دوش آموزش و پرورش است و اگر ما آموزش و پرورش را حذف کنیم فقط ۲۰ درصد باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر نقش مهم آموزش و پرورش در تمامی عرصه‌ها گفت: تمام این‌ها لطف الهی است اما همت و نقش ویژه شما بسیار تاثیرگذار بوده و در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی هر کجا که دستی دراز کردیم اولین حوزه‌ای که لبیک گفت آموزش و پرورش بود. امروز فرزندان هر خانواده مدیران آن خانواده‌اند؛ تا دیروز اگر می‌گفتیم بانوی خانه محور خانه در دستانش است و مرد خانواده در مدیریت حرف اول را می‌زند ولی امروز می‌گوییم فرزندان هستند که میدان‌دار خانواده هستند اگرچه نقش پدر و مادر نقش بی‌بدیل است ولی امروز ساختاری که در خانواده‌ها وجود دارد فرزند سالاری است و شما به گونه‌ای فرزندان را تربیت کرده و آماده کردید که پدر و مادرها را پای صندوق‌های رای آوردند نه صرفا برای رای دادن بلکه در امر اجرای انتخابات همکاری کنند و انتخابات حداکثری اتفاق بیفتد.

داوری خاطرنشان کرد: امروز کشور ما نیاز به انسان‌های آینده سازی دارد که به آرمان‌های انقلاب اسلامی که آرمان‌های بی‌بدیل است و دنیا را نسبت به خودش مبهوت کرده اهتمام بورزد و جایگاه چنین انسان‌هایی در مدرسه است و شما می‌توانید با برنامه‌ریزی خوب آنها را راهنمایی کنید اگرچه مشکلات ساختاری شما آنقدر سخت شده که شما را از اقدامات نرم‌افزاری و فکر برنامه‌ریزی برای تحصیلات دانش‌آموزان کمی باز داشته است.

وی تاکید کرد: امروز با یک برنامه‌ریزی خوب و درست و یک نگاه خلاقانه به جوانان و نوجوانان آنها را در یک مسیر درست قرار دهید و این هنر از دست شما برمی‌آید و ما را در آینده با کسانی مواجه می‌کند که انسان‌های عالم دانشمند و آگاه هستند.

داوری افزود :امروزدر مدارس ما دانش آموزانی با علم و رتبه عالی وجود دارند ولی آگاه نیستند و این ناآگاهی آنها را در مسیر راه بامشکلاتی مواجه می‌کندو ما اگر در این نسل سرمایه‌گذاری نکنیم در آینده در مدیریت کشور دچارمشکل خواهیم شد و یکی از اقداماتی که باید به آن توجه ویژه شود میزان اثرگذاری دانش‌آموزان بر خانواده و خانواده در حوزه دانش‌آموزی است. تاثیرگذاری شما در خانواده بسیار زیاد است و امروز همه هم و غم خانواده فرزندانشان هستند لذا در مدیریت این حوزه نقش خانواده‌ها را بی‌بدیل بدانیم تا بتوانیم نواقص را مدیریت کنیم.

دانش‌آموز خبرنگار: سنا مومن

خبرنگار : سنا مومن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار