برگزاری همایش توسعه فرهنگ سواد آموزی درشهرستان ملارد

ملارد(پانا) - همایشی با هدف جلب مشارکت همه دستگاه ها در خصوص شناسایی، جذب افراد بی سواد و تشویق آنها برای سواد آموزی با حضورفرماندار ملارد ، امام جمعه بخش صفادشت ومعاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در سالن ورزشی روستای اختر آباد ملاردبرگزار گردید.

کد مطلب: ۹۲۷۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش توسعه فرهنگ سواد آموزی درشهرستان ملارد

در این همایش توکلی کجانی فرماندار شهرستان ملارد در سخنانی گفت: نهضت سوادآموزی یادگار ارزشمند امام خمینی(ره) است که به منظور بالا بردن آگاهی و دانش عمومی جامعه و با هدف ریشه کنی بی سوادی و تولید علم در جامعه تاسیس شد و تاکنون خدمات زیادی را ارائه کرده ومیدانیم بعد از انقلاب اسلامی، نرخ باسوادی مردم ایران افزایش قابل توجهی داشته است.

او اظهارداشت: خوشبختانه به این صورت که آمارها بیان می کنند، وضعیت شهرستان ملارد نسبت به میانگین استانی از جایگاه مناسبی برخوردار می باشد و لازم است برای باسواد کردن دیگر افراد تبلیغات و اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

توکلی با بیان اینکه در گذشته خواندن و نوشتن سواد محسوب می شد، تصریح کرد: با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی مفهوم سواد تغییر بسیاری کرده و بر اساس آخرین تعریف یونسکو از سواد، باسواد کسی است که بتواند از خوانده‌ها و دانسته‌های خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند.

فرماندار ملارد فراگیری سواد عاطفی، مالی، رسانه ای، تربیتی، رایانه ای و سلامتی علاوه بر خواندن و نوشتن را از نیازهای امروزی هرفرد بر شمرد و گفت: علم و دانش زمانی عامل موفقیت می‌شود که با مهارت‌آموزی همراه باشد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه بخش صفادشت و اصلانی معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران نیز از دیگر سخنران این مراسم بودند که هرکدام به طور جداگانه در خصوص مقوله سواد و ارزش دانش در پیشرفت و توسعه جامعه مطالبی را بیان نمودند.

/خبرنگار:مرتضی صفرنژاد/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار