ماه شعبان سراسر تفضلات الهی و ماه نزول رحمت الهی است

شهرری (پانا)-استاد حوزه علمیه در آستان مقدس عبدالعظیم حسنی با بیان اینکه شعبان ماه پیامبراکرم(ص) است،گفت: این ماه سراسر تفضلات الهی و ماه نزول رحمت الهی است بنابراین انسان باید از این ماه نهایت استفاده و بهره را ببرد.

کد مطلب: ۸۱۶۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ماه شعبان سراسر تفضلات الهی و ماه نزول رحمت الهی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی فرشاد یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته به مناسبت اعیاد شعبانیه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: شعبان از ماه‌های ممتاز اسلام است.

وی با بیان اینکه میلاد سه امام معصوم در ماه شعبان قرار دارد، ابراز کرد: ما کمتر ماهی داریم که ظرف این همه فضیلت و موالید شخصیت‌های معصوم و غیر معصوم باشد از این رو پیامبراکرم(ص) عبادت در شب و روزه داشتن در روزهای شعبان را بسیار توصیه می‌کردند.

استاد حوزه علمیه درباره ولادت و شهادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در مدینه چشم به جهان گشودند و 57 سال در این عالم زندگی کردند و در نهایت در همین شهر به شهادت رسیدند.

وی شناخت سیره و روش امام سجاد(ع) را بسیار مهم دانست و گفت: امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا سخت‌ترین دوره امامت را در میان امامان داشتند در دوران ایشان حکومت اسلامی در دستان ظالم‌ترین خلفای اموی و مروانی بود و مسلمانان در خفقان و سختی شدیدی به سر می‌بردند؛ امام سجاد(ع) در این شرایط سخت به خوبی رسالت الهی خود را به انجام رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین فرشاد یزدی با بیان اینکه کسی حق ندارد امام سجاد(ع) را با عنوان امام بیمار مورد خطاب قرار دهد و این عملی زشت و توهینی بزرگ به مقام امامت است، تصریح کرد: ایشان با سخترین شرایط حاکمیتی به زیباترین شکل رسالت خود را به انجام رساندند، حضرت تداوم بقای امامت بودند.

یزدی با استناد به کلام امام سجاد(ع)، بیان داشت؛ حضرت فرمودند: دورانی در مدینه بر ما گذشت که دوستانمان به تعداد انگشتان دست نبودند؛ همه مردم در مقابل امام بودند و این سختی و خفقان به حدی رسید که امام دستور دادند در بیرون از شهر مدینه خیمه بزنند و زندگی کنند.

وی ادامه داد: امام با همه خفقان و سختی‌هایی که وجود داشت، سه رسالت مهم را به انجام رساندند؛ ایشان با اشک ریختن پیام عاشورا را زنده نگاه داشتند؛ اگر مدیریت حضرت نبود به طور قطع واقعه کربلا به فراموشی سپرده می‌شد؛ بنابراین اگر جبهه اسارت بعد از جبهه شهادت نبود همه خونها در کربلا هدر می‌رفت.

حجت الاسلام والمسلمین فرشاد یزدی در پایان انس با قرآن کریم، شکر در برابر نعمات الهی، کظم غیظ و انفاق در راه خدا مهمترین سیره امام سجاد(ع) بیان کرد و اظهار داشت: امام سجاد(ع) معارف دین را در قالب دعا به نسل‌های آینده انتقال و آموزش دادند و مسلمانان در مسأله دعا و زیارت مدیون این امام بزرگ هستند و سومین رسالت ایشان تربیت انسان‌ها بود.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار