در گفتمان دانش‌آموزی با موضوع درخواست‌های نوجوانان عنوان شد:

استقلال از مهم‌ترین خواسته‌های دوره نوجوانی است

ملارد (پانا) - در گفتمان دانش‌آموزی نمایندگان نوجوانان ملارد از دبیرستان دکتر هشترودی، بر اهمیت خواسته‌های یک نوجوان اعم از نفسانی، عاطفی، اجتماعی، جسمانی و استقلال‌طلبی تأکید شد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
استقلال از مهم‌ترین خواسته‌های دوره نوجوانی است

در سومین جلسه گفتمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش ملارد، با محوریت بررسی درخواست‌های والدین و نوجوان، دانش‌آموز حسین پازانی مطرح کرد: توجه نکردن به خواسته‌های نوجوان باعث بروز مشکلات جسمانی و روانی بین والدین و فرزند و در نتیجه باعث از بین‌رفتن حس اعتماد و حرمت بین والدین و نوجوان شود.

این دانش‌آموز همچنین در مورد راه کسب استقلال در نوجوانان گفت: نوجوان یک سری نقش در جامعه دارد، مثل شرکت در مراسمات علمی، مذهبی، تفریحی. منشاء حس عزت‌نفس از حمایت‌های خانواده است، یعنی با حمایت‌های بجای والدین، نوجوان می‌تواند حس استقلال را در وجود خودش پرورش دهد، منبع اصلی استقلال در نوجوان آن حس استقلال‌طلبی است که نوجوان مشتاق است آن را از لحاظ مالی، عاطفی و اجتماعی داشته باشد.

عرشیا جعفری، دانش‌آموز دیگر در مورد اهمیت کسب استقلال در این دوره گفت: دوره نوجوانی باید با استقلال سپری شود، خواسته‌های استقلال‌طلبانه می‌تواند به رعایت حریم خصوصی و استقلال مالی و اجتماعی خلاصه شود و غرور دوره نوجوانی باید در خانواده به طور رسمی مطرح شود، یک نوجوان در این دوره از زندگی خود با تغییرات خلق و خویی مواجه می‌شود که پیش زمینه‌ای برای درک او در خانواده است.

سینا رضایی، در این گفتمان در مورد خواسته‌های نوجوانان عنوان کرد: اولین خواسته نوجوان از والدین توجه به علایق و استعدادهای اوست، تشویق نوجوان به انجام کارهای مثبت دومین خواسته فرزند از والدین است، داشتن حس اعتماد و افتخار به نوجوان می‌تواند یکی از خواسته های مهم او در خانواده باشد.

وی افزود: والدین باید سعی کنند رازهای نوجوان را به خوبی محافظت کنند و آنها را فاش نکنند تا نوجوان احساس امنیت عاطفی و روانی در کانون خانواده را داشته باشد. به علاوه والدین خواسته‌هایی از نوجوان دارند که یکی از آنها درک متقابل است.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار