آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان در کاهش تصادفات رانندگی موثر است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان و برخی مسایل اولیه راهنمایی و رانندگی میتواند در کاهش تصادفات و نهادینه سازی این موضوع تاثیر بهینه ای داشته باشد.

کد مطلب: ۶۷۱۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، «فریدون سیدمصطفوی» در دیداری که به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با فرماندهی انتظامی استان داشت افزود: آموزش نقش اثرگذاری بر ذهن دانش آموزان دارد و می توانند به عنوان یک عامل فرهنگی در میان خانواده ها نسبت به ترویج و فرهنگ سازی در زمینه های مختلف موثر باشند.

سید مصطفوی با اشاره به اینکه آشنایی با مشاغل نیز می تواند در اطلاعات و آگاهی داشتن دانش آموزان مفید باشد اظهار کرد: بازدید از کلانتریها در هفته نیروی انتظامی می تواند هم به دانش دانش آموزان در این زمینه شغلی بیافزاید و هم دیدگاه آنان را نسبت به کلانتری تغییر دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح محله امن مدرسه پویا گفت: تعداد آسیبهای اجتماعی امروز نیاز به پیش آگاهی و پیش بینی های لازم را بیشتر می کند و این طرح گامی در این راستا با همکاری جامعه مدرسه و محله بوده است.

فرمانده ناحیه انتظامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با بیان اینکه نیروی انتظامی خود را جزئی از آموزش و پرورش می داند افزود: کارکنان این نهاد تربیت شدگان آموزش و پرورش هستند.

سردار اصلانی اضافه کرد: به عنوان خدمتگزاران نظام خود را مدیون این نهاد دانسته و ارتباط تنگاتنگ با این نهاد را مانند گذشته خواستاریم.

وی اظهار کرد: ارتباط میان این دو نهاد اگر اصولی و مداوم باشد می تواند موجب پیشرفتهای اقتصادی ، اجتماعی و همه جانبه باشد.

سردار اصلانی اضافه کرد: آموزش و پرورش بهترین پل ارتباطی با آحاد جامعه می باشد و باید در این حوزه همکاریها بیشتر شود.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات تخصصی با آموزش و پرورش میتواند 30 تا 40 درصد از میزان معضلات اجتماعی بکاهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار