نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

انقلاب اسلامی، رحمتی الهی برای محرومان بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیروزی انقلاب اسلامی را رحمتی الهی برای زیردستان و فقیران دانست و افزود: این انقلاب اسلامی بود که با پیروزی آن، تبیعض‌های نا‌به‌جا از بین رفت و جلوی انتقال پول ملت ایران به جیب غربی‌ها گرفته شد.

کد مطلب: ۵۹۶۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه و بعد از راهپیمایی مردم تبریز، ضمن تکریم حضور ملت در راهپیمایی، اظهار داشت: قبل از انقلاب صحبت‌هایی مطرح بود مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی نمی‌تواند متحرک باشد و... . ولی اکنون بعد از 38 سال از انقلاب، شاهد دستاوردهای بزرگ آن هستیم.

وی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جامع، کامل، مورد قبول مردم و کارشناسان و فرهیختگان است؛ بنابراین می‌شود قانون اساسی قدرتمند را از نمونه دستاوردهای مهم انقلاب به شمار آورد.

وی از مبارزه با فساد سیاسی و اقتصادی به عنوان ثمرات مهم انقلاب یاد کرد و افزود: سلطنت پهلوی یکی از فاسدترین عناصری بود که به معنای واقعی کلمه، در خدمت بیگانگان بود و در راس آن‌ها، محمدرضا پهلوی که از دست‌نشاندگان استکبار بود، حکومت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب، هرگونه فساد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی از بین رفت و کشور در ابعاد مختلف، به استقلال و آزادی دست یافت.

وی تصریح کرد: همه شعارهایی که در زمان انقلاب سر داده می‌شد، امروز هم بر زبان مردم جاری می‌شود و این نشان می‌دهد هنوز آرمان‌های انقلاب ادامه دارد و مهم‌ترین آن شعارها، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی درباره سومین دستاورد مهم انقلاب توضیح داد: پیش از انقلاب، بخشی از درآمد کشور به جیب اربابان خارجی می‌رفت؛ بخشی دیگر به جیب مزدوران حکومتی روانه می‌شد و در این میان، مردم ساکن در روستاها یا پایین‌شهرها، در رنج به سر می‌بردند و محروم واقع می‌شدند.

آیت‌الله شبستری پیروزی انقلاب اسلامی را رحمتی الهی برای زیردستان و فقیران دانست و افزود: این انقلاب اسلامی بود که با پیروزی آن، تبیعض‌های نا‌به‌جا از بین رفت و جلوی انتقال پول ملت ایران به جیب غربی‌ها گرفته شد.

وی در ادامه به نقش کلیدی ولایت فقیه در هدایت انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: قطعا ولی فقیهی که با رهنمودهایش در مسائل مختلف داخلی و خارجی و بیان درددل ملت، در راس حکومت اسلامی قرار گرفته، کشور را به سمت ثبات و آرامش و امنیت هدایت می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: قطعا امروز هم ما ضعف‌های اقتصادی داریم و نمی‌توان ادعا کرد کامل هستیم ولی در مقایسه با دوران قبل از انقلاب واقعا زمین تا آسمان فرق کرده‌ایم. می‌توان به جرات گفت وضع کشور کنونی با دوران شاه، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

وی اعلام کرد: از جمله مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب، مشارکت مردم در عرصه‌های تعیین آینده خود و کشورشان است و با عنایت براینکه مردم ما بعد از انقلاب پیش از 30 بار پای صندق‌های رای آمده‌اند و نظر خود را در اداره کشور دخالت داده‌اند، می‌توان ادعا کرد امور کشورمان به تصمیم ملت بستگی داد.

خبرنگار: بهنام عبداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار