پنجمین جلسه درس اخلاق امام جمعه شهرستان ورامین برگزار شد

پنجمین جلسه درس اخلاق آیت الله سیدمرتضی محمودی ، امام جمعه شهرستان ورامین باحضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۳۶۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران و به نقل ازروابط عمومی فرمانداری ورامین ، در این جلسه که با حضور مسئولان شهرستان ورامین در دبیرستان نمونه امیرالمؤمنین(ع) واقع درمنطقه دانشسرا برگزار شد،امام جمعه شهرستان ورامین مباحث اخلاقی را برای حضار بیان کردو آنان را توصیه به رعایت تقوای الهی نمود. .
آیت الله محمودی در این جلسه با تأکید بر حفظ وحدت میان آحاد جامعه گفت : مهمترین هدف دشمنان اسلام ، ایجاد اختلاف بین صفوف به هم فشرده مسلمانان است و مقابله با این توطئه به شناخت و آگاهی مسلمانان نیاز دارد .
وی در ادامه افزود : یک چهارم از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می دهند که هر کدام به نوعی با مشکلات و اختلافاتی روبرو هستند ، اختلافاتی که باعث بروز مشکل برای جهان اسلام شده است .
وی اظهار کرد: اختلاف بین مسلمانان دقیقا بعد از وفات نبی مکرم اسلام ( ص) به وجودآمد، و در اصل اختلاف امروز میان مسلمانان است نتیجه خیانتی بود که آن زمان در حق اسلام روا داشته شد .
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: تقوی الهی تنها عاملی است که نفس سرکش اماره که انسان را به بدی و پلیدی دعوت می کند را مهار می سازد ، اگر همه افراد در زندگی فردی و اجتماعی تقوای الهی را رعایت کنند ، بسیاری از مشکلات از جامعه رخت بر می بندد .
وی تصریح کرد: گرفتاری های امروز جامعه از بی تقوایی ناشی می شود .
آیت الله محمودی اظهار کرد : حضرت محمد (ص) برای حفظ دین اسلام رنج ها و مشقات فراوانی را تحمل کردند ، دین اسلام به سادگی حفظ و نگهداری نشده و باید با صبر ، تقوای الهی و رعایت شرعیات از این دین مبین که نجات گر بشریت است حراست نمود .
وی با توصیه افراد به رعایت حق گفت : انسان در همه احوال باید حق را گفته و از آن حمایت کند ولو این حمایت از حق به ضرر وی تمام شود .

/خبرنگار : فاطمه طرقی قزلجه/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار