ضرورت ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز در شهر همدان

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بر ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز سطح شهر تاکید کرد.

کد مطلب: ۵۳۰۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان، محمد تبریزی در جلسه این هفته کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا که پیرامون بررسی طرح پیشنهادی بخش خصوصی جهت ساماندهی خانه مسافرهای سطح شهر برگزار شد با بیان این مطلب افزود : با توجه به اینکه مسافران از اقشار مختلف جامعه هستند و بعضی از آنها بضاعت مالی خوبی برای اسکان در هتل ها را ندارند بنابراین احداث کمپ های اقامتی ارزان قیمت و ساماندهی خانه مسافرهاتی سطح شهر امری ضروری است.
تبریزی با بیان اینکه برای توریست پذیری شهر ، باید تمامی جوانب از جمله امکانات رفاهی و اسکان مناسب را در نظر گرفت، اظهار کرد : فعالیت کارتون به دستان برای اسکان مسافران در سطح شهر در کنار معایبش نسبتا مزایایی نیز برای شهر به دنبال دارد اما باید این فعالیت ساماندهی شده و براساس اصول و چارچوب مشخصی باشد، چرا که این امر به آبروی شهر و استان مربوط است.
وی اضافه کرد: از آنجایی که شهرداری متولی ساماندهی خانه مسافرها نیست اما شورا به عنوان پارلمان شهری وظایفی در این زمینه دارد.
رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: هر چند شهرداری متولی مستقیم ساماندهی خانه مسافرها نیست اما باید تشویق کننده سرمایه گذاران در این راستا باشد.
محمد تبریزی با تاکید بر اینکه مسافران و گردشگران باید در اماکن امن از همه لحاظ اسکان یابند افزود : در ساماندهی خانه مسافرها باید تمامی جوانب از جمله ایمنی منازل ،مکان و فضای فیزیکی و روحی منطقه مدنظر باشد چرا که این موارد در جذب دیگر گردشگران بسیار تاثیرگذار است.
تبریزی گفت : با ورود خود شهروندان در امر ساماندهی خانه مسافرها به مرور زمان مردم به سمت ساخت هتل آپارتمان و متعاقب آن هتل های چند ستاره سوق داده می شوند و این امر باعث رشد و رونق اقتصادی شهر می شود. که به دنبال آن رونق ساخت و ساز ایجاد شده و این معنی درآمدزایی برای شهر و شهرداری خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برای جذب مسافر و گردشگر باید زیرساختهای لازم فراهم شود گفت : ارائه خدمات مناسب رفاهی مواردی است که بسیار حائز اهمیت بوده از جمله خدمات رایگان به عنوان مثال امروزه استفاده از فضای مجازی و اینترنت در جامعه جرو لاینفک زندگی مردم شده است ، لذا ارائه وای فای رایگان در معابر می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. هر چند به صورت رایگان است اما به دنبال خود درآمدهای غیر مستقیم را نیز برای شهر خواهد داشت.
تبریزی تبلیغات مطلوب را نیز در امر جذب مهمانان و مسافران حائز اهمیت دانست و افزود : باید از روشهای نوین تبلیغات از جمله اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و تلفن همراه بهره گرفت.
رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا همچنین بر داشتن نگاه اقتصادی بر صنعت گردشگری تاکید کرد و یادآور شد : مدیریت شهری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند زمینه سرانه مسافرپذیری به خوبی وارد شده و با بخش خصوصی همکاری کنند و در ساماندهی سوییت منزلهای غیرمجاز باید جایگاه و شرایط هتل داران را نیز در نظر گرفت تا انها هم متضرر نشوند.
تبریزی تاکید کرد : شهرداری باید برنامه دقیقی در امر مسافرپذیری داشته باشد و برنامه مناسبی تدوین کند تا از رهگذر این امر درآمدزایی داشته باشد چرا که مسافران برای شهرداری بیشتر هزینه هستند از جمله ایجاد زباله که مدیریت شهری باید برای درآمدزایی برنامه داشته باشد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به معضل فعالیت سوییت منزلهای غیرمجاز در شهر اظهار کرد : ساماندهی این منازل در شهرهای شمالی صورت گرفته اما در همدان به دلیل ضعف اقتصادی برنامه ای برای آن تدوین نشده است.
حمیدرضا طبی مسرور با بیان اینکه ساماندهی خانه مسافرها از مطالبات شهروندان است، افزود : این ساماندهی از حساسیت بالایی برخوردار است براین اساس باید تمامی ارگانهای ذیربط با برنامه منسجم و منظمی وارد شوند.
طبی مسرور اضافه کرد : در امر ساماندهی اماکن باید درجه بندی شده و مکانهایی که صلاحیت نداشته و باعث وجهه منفی شهر می شوند حذف شوند.
وی نیز با اشاره به اینکه سلامت فضای فیزیکی و روانی مکانهای اسکان مسافران را باید مدنظر قرار داد، اضافه کرد : باید کاری کرد که ایجاد خانه مسافران در مناطق برخوردار شهر نیز سرایت کرده و تنها در مناطق کمتر برخوردار نباشد.
طبی مسرور اظهار کرد: شهرداری می تواند از این فرصت بهره گرفته و کمپ یا ساختمانهای ارزان قیمت برای پذیرش میهمانان احداث کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار