برگزاری یش از ۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس خراسان رضوی در سال جاری

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه مشترک مدیران این سازمان با امام جمعه مشهد مقدس از برنامه ریزی برای برگزاری بیش از ۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۴۳۰۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، رمضانی بااشاره به این که در این سازمان ۱۲ هزار ایثارگر فرهنگی فعال هستند که درکنار این ۱۰۵ مدرسه شاهد و ۳۲ هزار دانش آموز خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان را تحت پوشش دارند.
وی گفت: در حوزه آموزش و رسیدگی به امور تحصیلی خانواده معظم شهدا ، ایثارگران و‌جانبازان، در سه سال گذشته ۳۸ رتبه کشوری در جشنواره های علمی توسط دانش آموزان این بخش بدست آمده ، کسب پنج رتبه برتر کشور در مسابقات مطالعه و تحقیق برگزاری دوره های متعدد اعتکاف علمی که در نهایت منجر به کسب رتبه برتر جشنواره علمی دانش آموزان مدارس شاهد کشور توسط نمایندگان استان شده است گوشه ای از فعالیت های این بخش است.
وی تصریح کرد : در سال گذشته یک هزار دیدار مدیران آموزش و پرورش استان از خانواده شهدا انجام شده ضمن این که علیرغم هدفگذاری اولیه در زمینه برگزاری ۱۰۵ یادواره شهدا در ۱۰۵ مدرسه شاهد نهایتا شاهد برگزاری ۳۵۵ یادواره شهدا را در مدارس استان بودیم.
رمضانی در خصوص ‌طرح هایی که به صورت ابتکاری توسط این اداره کل انجام شده هم گفت: اجرای طرح روای معلم که با حضور پنج هزار معلم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت انجام گرفته ، نامگذاری تمام کلاس های درس مدارس شاهد استان بانام شهدای گرانقدر، اجرای طرح شهیدپژوهی در مدارس که در نهایت حدود ۳۵ هزار اثر به دبیرخانه این طرح ارسال شد ، اجرای طرح راوی دانش آموز برای انتقال تجربیات و آموزه های فرهنگی دانش آموزانی که به اردوهای راهیان نور سفر ‌می کنند ، ایجاد ۱۳ مرکز شاهدپژوهی در استان از جمله اقدامات و برنامه های انجام شده بوده است .
رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان از برنامه ریزی برای برگزاری بیش از ۵۰۰ یادواره شهدا در مدارس استان در سال جاری خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار