المپیک ۲۰۲۴؛ شناگران چینی بیشترین تعداد ورزشکاران تست‌شده

تهران (پانا) - آمار‌ها نشان می‌دهد که شناگران چینی بیشترین آزمایش ضددوپینگ را پیش از بازی‌های المپیک پاریس پشت سرگذاشته‌اند.

کد مطلب: ۱۴۸۹۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
المپیک ۲۰۲۴؛ شناگران چینی بیشترین تعداد ورزشکاران تست‌شده

در بیانیه مطبوعاتی این فدراسیون بین‌المللی آمده است: برنامه آزمایش که توسط آژانس بین المللی آزمایشات ضددوپینگ ITA طراحی و اجرا شده است، شامل طیف گسترده‌ای از تست‌های انجام شده در داخل و خارج از مسابقه است.

در مجموع، ۲۱۴۵ تست ضد دوپینگ بر ورزشکاران رشته‌های آبی شرکت کننده در بازی‌های المپیک پاریس از اول ژانویه ۲۰۲۴ انجام گرفته است. با احتساب تست‌های انجام‌شده توسط سایر سازمان‌های ضد دوپینگ، ورزشکاران آبی که در پاریس شرکت می‌کنند به طور متوسط ۳.۴ بار آزمایش شده‌اند که در مجموع ۴۷۷۴ بار آزمایش شده است.

فدراسیون بین‌المللی شنا تاکید کرد که شناگران چینی در این دوره بیشترین آزمایش را داشتند، زیرا "۳۱ شناگر چینی که در پاریس شرکت می‌کنند هر کدام حداقل ۱۰ بار توسط World Aquatics با میانگین ۱۳ تست برای هر شناگر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

این نهاد بین المللی در مجموع ۴۱۸ آزمایش از طریق این برنامه انجام داده است. تمام شناگران چینی حداقل ۸ بار در خارج از مسابقه توسط World Aquatics مستقل از سایر سازمان‌های ضددوپینگ و با استفاده از یک آزمایشگاه معتبر WADA مستقر در اروپا آزمایش شده‌اند.

شناگران استرالیایی به طور متوسط ۴ بار در مدت مشابه و شناگران ایالات متحده نیز به طور متوسط ۶ بار آزمایش شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار