رئیس سازمان سمای کشور:

مدارس سما در کشور «مدرسه محور» می‌ شود

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان سمای کشور از اجرای طرح سلامت در مدارس سما در سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح مدرسه محوری نیز دراین مدارس اجرا می شود.

کد مطلب: ۳۵۱۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام احمد قلی‌ زاده عصر امروز در جلسه شورای سیاست‌ گذاری مدارس سماء استان سمنان در آموزشکده سمای کشور در گرمسار اظهار داشت: در زمینهٔ ارتقای فضای سلامت در کشور اجرای طرح سلامت در مدارس سماء کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای ارتقای کیفی آموزشی در کشور افزود: در اجرای این طرح، تمام مسائل جسمی و روحی دانش آموزان سنجش می‌شود.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: طرحی با عنوان مدرسه محوری نیز در مدارس سمای کشور در حال اجرا است و اجرای آن به‌ صورت پایلوت در استان سمنان در شهرستان گرمسار صورت می‌ گیرد.

قلی زاده افزود: مدارس سما در کنار تمام سیاست‌ های آموزش‌ و پرورش حرکت می‌ کند و به‌ نوعی به دنبال کاهش هزینه‌ ها در مدارس غیردولتی در کشور است و در این طرح اختیارات کامل هم از لحاظ آموزشی و مالی به مدیران مدارس داده می‌ شود.

وی به فعالیت بیش از 37 مدرسه تخصصی ورزشی سما در کشور با آیین‌ نامه وزارت آموزش‌ و پرورش اشاره کرد و افزود: در این زمینه هر شهرستان را با توجه به مسائل بومی و سازگاری فعالتی انتخاب کردیم.

معاون دانشگاه آزاد و رئیس سازمان سمای کشور با اشاره به اینکه برای شکل‌ گیری این مدارس تخصصی، آمایش‌های سرزمینی در استان‌ های کشور به‌ منظور استعدادیابی و پرورش در رشته‌ های ورزشی انجام‌شده است افزود: این امر تنها در مقطع ابتدایی در حال اجرا است و به‌تدریج وارد مقاطع دیگر نیز خواهد شد.

گفتنی است جلسه شورای سیاست‌گذاری مدارس سماء استان سمنان با حضور معاون دانشگاه آزاد کشور و رئیس سازمان سمای کشور و نیز معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اولویت بررسی برنامه‌های مدارس و دانشگاه‌های سمای این استان در محل آموزشکده سمای کشور برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار