معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل خبرداد

اردبیل استان پیشتاز در ایجاد مراکز سلامت روان

خبرگزاری پانا:معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: اردبیل استانی پیشتاز در ایجاد مراکز سلامت روان در سطح کشور است.

کد مطلب: ۳۱۳۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، طاهره رزاق پور در آیین افتتاح مرکز سلامت روان امید بخش نمین ، هدف از ایجاد این مراکز را سهولت در دسترسی مردم شهرهای کوچک به خدمات سلامت روان ذکر کرد و افزود: برنامه های کلان عمرانی و خدماتی ناگزیر از پیوست فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند.

وی ارائه آموزش مهارت های زندگی ، آموزش های پیش از ازدواج و اجرای طرح محب (مداخله روانی و اجتماعی در بلایا) را از مهم ترین اهداف راه اندازی مراکز سلامت روان برشمرد.

خسرو امیدوار ، معاون اجتماعی بهزیستی استان نیز در این آیین گفت: هشت هزار و 400 کودک در 285مهد کودک استان آموزش قرآنی می بینند.

وی تعداد مربیان مهدهای کودک استان را 850 نفر ذکر کرد و افزود: بهزیستی برای حمایت از این مربیان بخشی از حق بیمه آنها را پرداخت می کند.

رضا رضایی ، رییس بهزیستی نمین نیز تعداد مهدهای کودک این شهرستان را 26 مورد ذکر کرد و گفت: سه مورد از این مهدها در حال حاضر غیرفعال هستند.

وی افزود: بهزیستی نمین در 10 ماه گذشته برای تامین یک وعده غذای گرم 21 روستا مهد و چهار مهد شهری در این شهرستان 550 میلیون ریال هزینه کرده است.

فرماندار نمین هم در این مراسم با گلایه از عدم توجه اداره کل بهزیستی استان به تامین فضاهای مناسب برای فعالیت کودکان در مهدهای کودک شهرستان نمین خواستار توجه بیش از پیش این اداره کل به رفع مشکلات مهدهای کودک و افراد تحت پوشش بهزیستی این منطقه شد.

گفتنی است :شهرستان نمین در 25 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار