وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اختصاص ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از ایران به مقصد عراق

احتمال استفاده از ظرفیت تاکسی‌های اینترنتی برای جابه‌جایی زوار

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از مبدأ تهران و چند شهر دیگر به مقصد عراق خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۴۰۰ دستگاه اتوبوس از ایران به مقصد عراق

مهرداد بذرپاش گفت: در محورهای منتهی به مرزها پارسال ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مهم وجود داشت که این نقاط برای سفرهای اربعین رفع شده است. علاوه بر این مناسب‌سازی معابر، روکش آسفالت، خط‌کشی و نصب علائم نیز برای ایمن‌سازی محورها در همه محورهای مواصلاتی به مقصد پایانه‌های مرزی در دستور کار است که تا یک هفته آینده به اتمام خواهد رسید همچنین ۱۵ هزار متر مربع به مساحت پارکینگ ها افزوده خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای استفاده از تاکسی‌های اینترنتی نیز مذاکرات در حال انجام است و امیدواریم امسال هم بتوانیم از این ظرفیت برای جابه‌جایی زائران استفاده کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه به علت گرمای شدید براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در پایانه‌های مرزی به تعداد مه‌پاش‌ها و سایه‌بان‌ها افزوده شده بیان کرد: در بخش فرودگاهی پارسال از ۲۱ فرودگاه کشور اعزام زائرین صورت گرفت، امسال به تعداد این فرودگاه‌ها افزوده خواهد شد.

بذرپاش افزود: پیش‌بینی می‌شود که مسافران ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته از طریق هوایی در ایام اربعین به عراق سفر کنند. قیمت مصوب نیز توسط سازمان هواپیمایی اعلام شده که بخش قابل‌توجهی از این میزان هزینه بلیت را فرودگاه‌های عراق دریافت می‌کنند. برآوردها نشان می دهد که حداقل ۱۰ درصد به تعداد زوار افزوده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره اتوبوس‌های وارداتی مانده در گمرک توضیح داد: امیدواریم که ترخیص اتوبوس‌های وارداتی که در گمرک مانده‌اند نیز در هفته‌های آتی انجام شود تا این اتوبوس‌ها بتوانند در مسیر اربعین تردد کنند امسال اتوبوس‌هایی نیز از مبدأ تهران و چند شهر دیگر به مقصد عراق حرکت خواهند کرد که تعداد این ناوگان به ۴۰۰ دستگاه برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار