مدیرکل فرهنگ وارشادفارس خبرداد:

جشنواره سراسری عکس ˝قاب آسمانی˝ به فارس رسید

خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ وارشادفارس خبرداد: عکاسان فارس به جشنواره سراسری عکس با عنوان ˝قاب آسمانی ˝ دعوت شدند.

کد مطلب: ۱۵۰۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا: همتی، مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان ؛ بااشاره به اینکه: جشنواره سراسری عکس "قاب آسمانی" در فارس اجرا می شود، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس باهمکاری اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس،در راستای ارج نهادن به برترین هنر یعنی ایثار وایثارگران ؛ جشنواره سراسری عکس مورداشاره را با برگزار می کند .

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس ؛بیان داشت: خداوند متعال تمام عالم را آئینه وجود خود و مظهر اسماء و صفاتش ساخت تا انسان به هر کجا می نگرد جز او نبیند و جز مهر او در دل نکارد و بلکه دریابد که اصلا غیر اویی وجود و هستی ندارد و هر چه هست کف روی آب است، که این برای هنرمندان عکاس این استان می تواندانگیزه ای ارزشمندبرای دست یافتن به تولیداتی فاخرشود.
احمدهمتی، ادامه داد: بدین منظور از تمامی علاقمندان به هنر عکاسی دعوت می شود با شرکت در این جشنواره مارا در هر چه با شکوه تر برگزار کردن آن یاری نمایند تا اهدافی مانند؛ تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب هنرمندان عکاس فعال برای پرداختن به موضوع های مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت گسترده هنر عکاسی برای ثبت و انتقال در موضوع مسابقه با ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقای سطح کیفی عکس های گرفته شده با موضوع "قاب آسمانی"، محقق شود.
این مقام فرهنگی تصریح کرد:فراهم کردن بستری مناسب برای ارائه توانمندی ها و کشف استعدادهای هم جهت با اهداف جشنواره وهمچنین گسترش فرهنگ ایثار در آثار بصری و شناسایی و ارا ئه ویژگی های موضوع مسابقه همراه با تقویت زمینه ارتباط و تبادل تجربه های هنری میان هنرمندان علاقه مند به موضوع با شناسایی و اجرای پژوهشی تصویری در موضوع مسابقه بتوانیم ایجاد همبستگی هنری بین هنرمندان علاقه مند به فعالیت در موضوع جشنواره راتعمیق بخشیم.
همتی، اظهارداشت:آخرین مهلت دریافت آثار آخر آبان ماه و انتخاب و داوری سوم آذر ماه و مراسم اختتامیه و اهداء جوایز نیزششم آذرماه 92 می باشد.
وی جوایز راشامل : لوح جشنواره و دیپلم افتخار مسابقه و 10 میلیون ریال به نفر اول / لوح جشنواره و دیپلم افتخار مسابقه و 6 میلیون ریال به نفر دوم / لوح جشنواره و دیپلم افتخار مسابقه و 4 میلیون ریال به نفر سوم ؛ اعلام داشت وگفت: به کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت جشنواره اهداء می شود.
مدیرکل ارشادفارس ، بااعلام اینکه شرایط شرکت در مسابقه برای همه هنرمندان عکاس آزاد می باشد ، تاکیدکرد: هر عکاس مجاز است حداکثر 5 قطعه (تک عکس) به دبیرخانه مسابقه ارسال کند و آثار ارسالی می تواند سیاه و سفید یا رنگی باشد.
وی تصریح کرد: آثار باید بر روی لوح فشرده با فرمت Tif،یا Gpej با عرض حداقل 20 سانتی متر و وضوح 300dpi به همراه پرینت کاغذ A4 ارسال گردد و از آنجا که داوری عکس ها از روی پرینت ارسالی خواهد بود، بایستی در کیفیت پرینت ارسالی و مطابقت آن با فایل اصلی دقت شود.
همتی گفت: عکس های ارسالی باید مستند بوده و در آن ها از هر گونه دستکاری و یا حک و اصلاح که جنبه استنادی عکس را مخدوش نماید پرهیز شود. وهمچنین در تاریخ عکاسی آثار ارسالی هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد که البته دبیرخانه مسابقه، ارسال کننده را صاحب اثر می شناسد، اما در صورتی که خلاف آن ثابت شود، تمامی امتیازات متعلقه باطل و اثر مزبور از نمایشگاه و امور انتشاراتی حذف خواهد شد. در ضمن عواقب حقوقی آن نیز بر عهده ارسال کننده خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی فارس، بااشاره به این مطلب که برگزار کننده مجاز است با حفظ حقوق مادی و معنوی عکاس، آثار منتخب را در امور نمایشگاهی، انتشاراتی، اطلاع رسانی و تبلیغاتی و پژوهشی خود استفاده نماید، گفت: تمامی لوح فشرده و پرینت آثار ارسال شده تا دو ماه پس از برگزاری نمایشگاه در دبیرخانه اجرایی مسابقه، جهت مراجعه بعدی صاحب اثر نگهداری شده و پس از آن معدوم خواهد شد و ارسال اثر به منزله قبول مقررات بوده و تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده و تفسیر شرایط و مقررات به عهده دبیرخانه مسابقه است.
وی ادامه داد: متقاضیان شرکت کننده باید روی لوح فشرده نام و نام خانوادگی و شماره تلفن تماس خود را بنویسید ودقت نماینند تا برگه درخواست شرکت را پر کرده و همراه عکس ها و cd به دبیرخانه جشنواره ارسال یا تحویل دهندو یا از طریق پست الکترونیک به نشانی ghab.asemani@gmail.com ارسال نمایید که البته کپی فرم نیز بلا مانع می باشد .
همتی بااعلام اینکه اعضای هیات انتخاب و داوری نمی توانند متقاضی شرکت در جشنواره باشند افزود: موضوعات پیشنهادی برگزار کننده می تواندشامل: گلباران و غبار روبی قبور مطهر شهدا /والدین شهدا /تشییع شهدای گمنام / عکاسی از فعالیت های اجتماعی؛ فرهنگی ،هنری وورزشی و ایثارگران مخصوصا جانبازان ویا والدین شهید /عکاسی از روند درمانی جانبازان / عکاسی از مراقبین و پرستاران جانبازان تحت درمان در مراکز درمانی یا منازل و موضوعات بدیع و نو در ارتباط با ایثار و ایثارگران ؛ باشد.
گفتنی است نشانی دبیر خانه جشنواره:شیراز چهار راه سینما سعدی ابتدای بیست متری ساختمان اسکندری یک طبقه اول واحد یک - کد پستی 7134793154-تلفن : 0711-2343743- موسسه فرهنگی ،هنری سیماب هنر با
آدرس اینترنتی www.simabhonar.irاست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار