مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران:

بیمه سلامت ماهانه به بیش از 8میلیون نسخه الکترونیکی رسیدگی می‌کند

تهران (پانا)‌ - مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت بیمه سلامت به بیش از هشت میلیون نسخه الکترونیکی در ماه رسیدگی می‌کند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
بیمه سلامت ماهانه به بیش از 8میلیون نسخه الکترونیکی رسیدگی می‌کند

محمدمهدی ناصحی درباره نسخه‌نویسی الکترونیک اظهار کرد: خوشبختانه نسخه نویسی الکترونیکی در کشور به جایی رسیده که بیش از ۹۸ درصد نسخ الکترونیکی که در حوزه سلامت نوشته یا نسخه پیچی می‌شود به صورت الکترونیکی پرداخت می شود.لذا در حوزه بستری و سرپایی نسخه‌نویسی الکترونیکی در حوزه بیمه های پایه بیمه سلامت و تامین اجتماعی جایگاه خود را تثبیت کرده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: امروزه سازمان بیمه سلامت بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه الکترونیکی در سال دارد، یعنی در ماه ۸ تا ۹ میلیون نسخه الکترونیکی صادر، رسیدگی و پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید قانون مبنی بر جلوگیری از تضییع حقوق مردم، در مواردی مثل قطعی برق، اینترنت، مشکلات زیر ساختی و حوادث غیر مترقبه پیش بینی شده که ۲۰ درصد نسخ به صورت کاغذی مورد قبول بیمه های پایه شده و پرداخت هم بر همین اساس صورت‌ گیرد.

ناصحی تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، همراهی جامعه پزشکی و وجود زیر ساخت های قابل قبول، بیمه سلامت در سال گذشته تنها ۱ تا ۲ درصد نسخ کاغذی به ‌میزان ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نسخه را پذیرش کرده و مابقی به صورت الکترونیکی دریافت و پرداخت شده است. لذا این مساله هیچ هزینه ای را به سازمان تحمیل نکرده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیمه سلامت قانون را اجرایی کرده و این حق مردم است در زمانی که اشکالاتی وجود دارد، سازمان بیمه گر پایه از حقوق آنها حمایت کند.

وی گفت: بدون شک نسخه‌نویسی الکترونیکی مقدمه ای بر اجرای پرونده الکترونیک سلامت است که در آینده به سمت این پروژه حرکت می کنیم، این مسیر برگشت‌پذیر نبوده و اطلاعات خوبی هم در این زمینه کسب شده که مناسب نظام سلامت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار