گفت‌وگوی میدانی خبرنگار پانا با دوستداران شهید آیت‌الله رئیسی:

شهیدی که با لباس خدمت‌گزاری رفت و با لباس شهادت برگشت

تهران (پانا) - شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع شهدای خدمت معتقد بودند که رئیس‌جمهور، عزیز دل‌ما بود که با لباس خدمت‌گزاری رفت و با لباس شهادت برگشت. این بزرگواران بدون غرور در حال خدمت‌گزاری و به‌نوعی میدان عمل دیپلماسی برای کشور محسوب می‌شدند.

کد مطلب: ۱۴۷۶۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
شهیدی که با لباس خدمت‌گزاری رفت و با لباس شهادت برگشت

همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی در تهران خبرنگاران در حال انتشار اخبار مربوط به حضور میلیونی مردم در این مراسم هستند.

استقبال و حضور گسترده و میلیونی مردم به گونه‌ای است که مسیرهای مستقیم به خیابان انقلاب تقریبا بسته شده و حرکت مردم به سختی انجام می‌شود.

پس از اقامه نماز در ساعت 9 بر پیکر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه تهران توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، پیکر وی در میان سیل عظیم دوستدارانش از خیابان انقلاب تا میدان آزادی در حال بدرقه است.

در این میان به گفت‌گو با مردم و دوستداران این شهید عزیز پرداختیم.

یکی از دوستداران شهید جمهور که به همراه خانواده و فرزند خردسال خود آمده بودند، در گفت‌وگو با پانا، گفت: «یکی از دلایل حضور ما در این مراسم برای قدردانی از زحمات رئیس‌جمهوری مردمی و همراهان عزیز ایشان به‌خصوص شهید امیرعبداللهیان است. شهید امیرعبداللهیان وزیر نمونه دولت بود.»

این بزرگواران بدون غرور در حال خدمت‌گذاری بودند

این شهروند تهرانی بیان کرد: «این بزرگواران بدون غرور در حال خدمت‌گزاری و به نوعی میدان عمل دیپلماسی برای کشور محسوب می‌شدند.»

وی افزود: «بر خود واجب دانستیم که در تشییع این خادم بزرگوار و خدمت‌گزار مقدس که در تلاش برای به عمل رساندن ایده‌ها بودند، شرکت کنیم.»

وی درخصوص همراهی فرزندان خردسال در کنار خود، گفت: «بچه‌ها باید از کودکی شیوه و راه درست تربیتی را بیاموزند و الگوهای بزرگ و مسیرهای درست را تشخیص دهند.»

از این حادثه به شدت دل سوخته‌ایم

خانمی مسن و با شرایط جسمانی نامساعد در گفت‌وگو با پانا، گفت: «رئیس‌جمهور عزیز دل‌ ما بود که با لباس خدمت‌گزاری رفت و با لباس شهادت برگشت. رئیس‌جمهوری مردمی، که تمام توان خود را برای خدمت‌گزاری به مردم گذاشت. از این حادثه به شدت دل سوخته‌ایم و شرکت در این مراسم حداقل کاری بود که توانستیم انجام دهیم.»

خداوند بهترین گنج خود را به شهیدان می‌دهد

مردی جوان در گفت‌وگو با پانا، گفت: «امروز آمده‌ایم که اگر سعادتی باشد در جوار شهید رئیسی نماز بخوانیم.‌ شهید رئیسی انسانی پاک، منظم و مردمی بود که تمام وقت خود را صرف خدمت به روستاها و شهرهای کم برخوردار کرده بود.»

وی درباره صفات این شهید بزرگ، گفت مردم‌داری کار بزرگی است که از صفات بارز شهید رئیسی بود. رسیدگی به مردم و همدلی با محرومان کار بزرگی است که اندک مسئولی چنین کاری را انجام می‌دهد.»

وی ادامه داد: «ما شاهد بودیم که در دوران خدمت‌گزاری ایشان کارخانه‌های بزرگی در شهرهای ایران احیا شد. اگر این شهید بزرگ را از دست نمی‌دادیم، در آینده بیکاری در کشور وجود نداشت. این شهید بزرگ در ذهن ما به خدمت‌گزاری و مردم‌داری معروف بود. خداوند بهترین گنج خود را به شهیدان می‌دهد شهادت مبارکش باد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار