عضو جامعه صنعت کفش ایران خبر داد؛

صادرات 100 میلیون دلاری صنعت کفش از ایران

تهران (پانا) - عضو جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به اینکه صنعت چرم و کفش ایران به دلیل تحریم قادر به‌روزرسانی تکنولوژی‌های تولید در این صنعت نیست، خاطرنشان کرد صنعت کفش ایران از نظر تولید جایگاه ۱۲ دنیا را داشته و سالانه 100 میلیون دلار صادرات دارد. واحدهای تولیدی فعال در این صنعت، ۲۷۰ میلیون زوج انواع کفش از پاپوش تا کفش‌های تخصصی تولید می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
صادرات 100 میلیون دلاری صنعت کفش از ایران

علی لشگری در نشستی خبری عنوان کرد:‌ در صنعت کفش ۱۲ هزار واحد تولیدی صنعتی و صنفی فعال وجود دارد که انواع کفش‌ها و پا پوش‌ها را تولید می‌کنند. همچنین5۰ هزار شبکه توزیع کفش در سراسر کشور فعالیت دارند.البته در ۹۵ درصد واحدهای تولیدی صنفی زیر ۵۰ نفر شاغل هستند و عمده تولیدات صنفی توسط واحدهای کوچک و خرد تهیه می‌شود.

رسیدن به رتبه 8 تولیدکننده کفش جهان نیازمند حمایت‌های دولتی است

عضو جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه صنعت کفش ایران از نظر تولید جایگاه ۱۲ دنیا را دارد، گفت: ظرفیت واحدهای تولیدی رسیدن به رتبه هشتم دنیاست که این امر نیازمند حمایت‌های دولتی است، البته به لحاظ مصرف کفش در رتبه ۲۰ کشور اول دنیا قرار داریم.

واردات 45 میلیون دلاری کفش با وجود ممنوعیت‌های وارداتی

لشگری با بیان اینکه متوسط صادرات کفش در چند سال اخیر ۱۰۰ میلیون دلار بوده است، گفت: از سال ۱۳۹۷ که واردات کفش ممنوع اعلام شد، صادرات روند نزولی داشته است، ضمن اینکه ۴۵ میلیون دلار کفش غیر قانونی نیز وارد کشور شده است.

۶۷ درصد سبد صادرات در گروه صندل و دمپایی است

وی بیان کرد: ۶۷ درصد سبد صادرات ما در گروه صندل و دمپایی است و ۱۲ درصد سهم صادرات به کفش‌های ورزشی اختصاص دارد که به خاطر حلقه‌های بالادستی و زنجیره تکمیل آن در کشور است.

عضو جامعه صنعت کفش ایران علت گران بودن کفش را عقب ماندن از تکنولوژی روز دنیا عنوان کرد و گفت: به خاطر تحریم‌ها امکان انتقال پول نداریم، از این رو به راحتی نمی‌توانیم از دستاوردهای روز استفاده کنیم، این در حالی که در گذشته متخصصان ایتالیایی و خارجی وارد کشور می‌شدند و آموزش‌های لازم را ارایه کردند و تجهیزات خریداری می‌شد.

رسول شجری رئیس اتحادیه کفاشان دست دوزنیز در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته که از ۲۹ مردادماه تا یکم شهریور ماه در محل دایمی نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود، عنوان کرد:‌ ۶ تشکل و اتحادیه کفش دوزان در برگزاری این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۳ سال است که نمایشگاه برگزار شده که از این تعداد ۱۰ دوره آن در نمایشگاه بین‌المللی بوده است در این دوره ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که در ۶ سالن به مساحت ۱۵ هزار متر است.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز با بیان اینکه تامین مواد اولیه با مشکلات ارز و ماشین آلات مواجه است، گفت: مصوبه خرید ماشین آلات را از مجلس گرفتیم درخواست ما این است تا به تجار و کسانی که تاجر امین هستند و از سوی تشکل‌ها معرفی می‌شوند امکان واردات اختصاص یابد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه منجر به تحول در صنعت کفش شده که امسال نیز در آن آخرین دستاوردها عرضه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار