کاظمی: نماد طرحی برای همه است زیرا آسیب‌ها برای همه است

پانا (تهران) - جلسه کمیته علمی - اجرایی طرح نماد (ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در محل ساختمان مشاوره اداره کل شهر تهران با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و نماینده دستگاه‌های مرتبط با طرح نماد برگزار و گزارش مفصلی از فعالیت‌های انجام شده در طرح نماد ارایه شد.

کد مطلب: ۹۶۹۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: نماد طرحی برای همه است زیرا آسیب‌ها برای همه است

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این نشست گفت: «هدف ما این بود که حرکت جدیدی در حوزه نماد در اطلاع رسانی و هم‌افزایی انجام شود.»

وی افزود: «پیشنهادهایی که در این جلسه ارائه شد، قابل اجراست اما مشکل ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگرشی است. در کشور هر روز افتخار می‌کنیم یک جاده، نیروگاه و غیره در حوزه سخت افزاری انجام می‌شود، اما در حوزه نرم افزاری کاری نمی‌شود.»

کاظمی گفت: «ما 18درصد تخصیص در کل پرورشی داریم و حوزه آسیب‌ها 12درصد دارد. نماد طرحی است که برای همه است زیرا آسیب‌های اجتماعی برای همه است و بهره‌وری واقعی سرمایه گذاری واقعی در این بخش است.»

کاظمی با اشاره به اینکه نماد به عنوان الگوی جدیدی است که باعث هم افزایی می‌شود، افزود: «من اعتقاد به نماد دارم و به عنوان الگوی جدید و هم افزا اعتقا دارم که می‌توانیم کار اثربخش در این حوزه انجام دهیم.»

این معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «ما بعد از ماه‌ها مطالعه، طرح‌های مختلفی داشتیم که یکی میز نماد است. لذا میز مدیریت نماد طراحی و در همه استان‌ها انجام شد و همه مناطق نیز انجام خواهیم داد.»

وی افزود: «متاسفانه تخصیصی هم انجام نمی‌شود و ما باید این واقعیت را بپذیریم و به سمت تغییر نگرش در جامعه رفته و تاثیرگذار باشیم.»

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: «سال گذشته رقمی به این طرح از سوی وزارتخانه و دستگاه‌ها تخصیص داده شد که در مقابل رقم پیش‌بینی شده جزیی است، اما ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا پوشش‌مان را به 20 هزار مدرسه برسانیم. البته ما به همین اکتفا نکردیم و هر 15میلیون دانش‌آموز را با کمک مراکز تخصصی‌مان در موارد اورژانسی تحت پوشش طرح نماد بردیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار