‌دبیر علمی همایش بین‌المللی تربیت در زیست بوم جدید:

اولین همایش بین‌المللی تربیت در زیست‌بوم جدید ‌آبان امسال برگزار خواهد شد

تهران (پانا)‌ - دومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت در زیست‌بوم جدید با تاکید بر هویت امید در ۳ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین همایش بین‌المللی تربیت در زیست‌بوم جدید ‌آبان امسال برگزار خواهد شد

به گزارش ‌روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عبداله صلواتی دبیر علمی همایش در این زمینه افزود: در این همایش به دنبال این هستیم که که با استفاده از امکانات بتوانیم جریان‌سازی تربیتی را در کل کشور ایجاد کنیم و در نظر داریم یک سری از امکانات خاموش و تعدادی از بحث‌های غیرفعال و یک سری از ظرفیت‌های موجود در کل کشور را از این طریق فعال کنیم.

وی افزود: مسئولیت‌های جمعی این را می‌گوید که نهادهای مختلف در رابطه با مسئله تربیت و مسئله آموزش و پرورش مسئول هستند؛ یکی از تقلیل‌ها و مغالطات که ممکن هست در امر تعلیم و تربیت رخ بدهد این هست که ما آن را ارجاع می‌دهیم صرفا به وزارت آموزش و پرورش، بله آموزش و پرورش مسئولیت مستقیم در رابطه با آموزش و تربیت دارد و این بدان معنا نیست که دیگر وزارتخانه‌های مسئولیتی در این رابطه ندارند.

به نظر می‌رسد برخی از مدیران چون این ذهنیت را دارند نمی‌توانند در مسئله تربیت و آموزش به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند به هر روی ما این همایش تربیت در زیست بوم جدید را بنیاد نهادیم تا بتوانیم بر اساس آن تمام ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و ادارات کل آموزش و پرورش سراسرکشور و وزارتخانه‌های دیگر برای مسئله تربیت فعال کنیم.

محورهایی که در این همایش در دستور کار قرار گرفتند عبارت‌اند از چالش‌هایی که در مسأله تربیت در مدرسه و در حوزه‌های مختلف ستادی و غیر ستادی درگیر آن هستیم؛ بحث انتظارات و مدل‌های تربیتی  فرایندها و مکانیزم‌های آن و همچنین نقش نهادها در این زمینه که تا این لحظه بیش از ۸۰۰ مقاله در این همایش دریافت شده است.

فیلم کامل این گفت‌وگو را در پایین ببینید:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار