آغاز فصل جدید همکاری‌های فدراسیون فوتبال و وزارت آموزش و پرورش

تیم ملی فوتسال دانش‌آموزی ایران با حمایت فدراسیون فوتبال به مسابقات جهانی می‌رود

تهران(پانا) - تیم ملی فوتسال دانش‌آموزی ایران با حمایت فدراسیون فوتبال به مسابقات جهانی می‌رود.

کد مطلب: ۱۵۰۹۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فصل جدید همکاری‌های فدراسیون فوتبال و وزارت آموزش و پرورش

در نشستی با حضور احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال، شهامت عباسی نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی، حسین شمس مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش، احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی، بهزاد آزاد رئیس دپارتمان فوتسال، احسان کامیانی دبیر سازمان لیگ فوتسال و ابراهیم شعبانیان کارشناس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال در خصوص آغاز فصل جدید همکاری‌های فدراسیون فوتبال و وزارت آموزش و پرورش بحث و بررسی شد. 

در ابتدای این نشست، احسان اصولی ضمن استقبال از ایجاد فرصت‌های جدید همکاری گفت: فدراسیون فوتبال آماده است ظرفیت‌های خود برای ارتقای کیفیت لیگ دانش‌آموزی و زمینه‌سازی به منظور شناسایی همه استعدادها را به میدان بیاورد و این نگاه را نه تنها یک مقوله حرفه‌ای و در حوزه قهرمانی، بلکه نگرشی در راستای مسئولیت اجتماعی خود می‌داند.

حسین شمس نیز با اشاره به تجارب گذشته گفت:  مسابقات فوتسال دانش‌آموزی سال آینده در کشور برزیل برگزار خواهد شد و موضوع برگزاری لیگ دانش‌آموزی و نحوه استعدادیابی و حمایت فدراسیون فوتبال از این مسابقات می‌تواند یک هم‌افزایی مثبت در ورزش کشور ایجاد کند.

شهامت عباسی نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزشی وزارت آموزش و پرورش نیز افزود: قریب به 500 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل هستند که 50 هزارنفر از این گروه در مسابقات فوتسال مدارس و مناطق شرکت می‌کنند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ما آماده هستیم مسابقات کشوری را به صورت منطقه‌ای و سپس متمرکز بین 448 دانش‌آموز پسر برگزار و در نهایت تیم ملی دانش‌آموزی  را برای اعزام به مسابقات جهانی اعزام کنیم. متولدین 87/10/12 مشمول این برنامه می‌شوند.

حضور کادر فنی تیم‌های ملی پایه در مسابقات، اعزام استعدادیاب، همکاری روسای کمیته‌های فوتسال استانی، مشاوره در خصوص نحوه برگزاری مسابقات و برگزاری کلاس‌های دانش‌افزایی در حاشیه برگزاری این مسابقات از جمله اقداماتی است که فدراسیون فوتبال آمادگی خود را برای انجام آن اعلام کرد.

از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش که سابقه اعزام تیم ملی دانش‌آموزی و کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی را در کارنامه دارد، آمادگی خود را برای تشکیل تیم ملی نوجوانان (زیر 17 سال) تحت نظارت و مدیریت فدارسیون فوتبال اعلام کرد.

در پایان این نشست مقرر شد طرفین پس از جمع‌بندی نظرات و بررسی ظرفیت‌های متقابل زمینه را برای عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزیر آموزش و پرورش و رئیس فدارسیون فوتبال فراهم آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار