معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در اختتامیه سومین کارسوق کشوری اپتیک و لیزر در شهرستان شهریار؛

برگزاری رویدادهای علمی زمینه‌ای برای توانمندسازی دانش‌آموزان و معلمان

پیشرفت علمی توام با اخلاق و معنویت موجب رشد جوامع و خدمت به بشریت می‌شود

تهران (پانا) - اختتامیه سومین کارسوق کشوری اپتیک و لیزر توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان(سمپاد) با همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در شهرستان شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری رویدادهای علمی زمینه‌ای برای توانمندسازی دانش‌آموزان و معلمان

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، در این مراسم محمدمهدی کاظمی ضمن ابراز خشنودی برای حضور در جمع دانش‌آموزان و تقدیر از تلاش آنها در فناوری‌های نوپدید مانند لیزر و اپتیک گفت: شناسایی و تقویت استعدادها و هدایت آن به یک مسیر مشخص و درست، ماموریت آموزش و پرورش بوده که زمینه ساز مسیر تحصیلی، شغلی و ادامه تحصیل باکیفیت دانش‌آموزان را در آینده فراهم می‌سازد.

وی با تاکید بر حمایت آموزش و پرورش از پژوهش‌سراهای دانش آموزی تصریح کرد: قطب‌های علمی کشور و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به عنوان یکی از شبکه‌های یادگیری در کنار سایر مدارس و فعالیت‌های درسی (به خصوص مدارس سمپاد)، فرصت مناسبی برای ورود دانش آموزان علاقه‌مند به عرصه‌های علمی و بهره گیری از ظرفیت آموزش‌های تخصصی حوزه‌های مختلف است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: فناوری کوانتومی، اپتیک و لیزر از فناوری‌های نو پدید است که تاثیر بسیاری در پیشرفت علمی در سایر صنایع و علوم دارد. تغییرات فناوری لیزر طی سال‌های اخیر با جهش و رشد قابل توجهی مواجه بوده است. برگزاری کارسوق‌های مختلف مانند اپتیک و لیزر فرصتی برای ارتقای دانش و مهارت دانش‌آموزان علاقمند، تبادل تجربه و شناسایی استعدادها بوده که زمینه توانمندسازی دانش‌آموزان و معلمان را موجب می‌شود.

کاظمی در پایان خطاب به دانش‌آموزان گفت: اداره فردای ایران اسلامی در دستان شما دانشمندان کوچک است؛ پس به شما توصیه می‌کنم اخلاق و معنویت را در کنار توجه به پیشرفت‌های علمی درنظر داشته باشید که علم بدون دین ارزشمند نیست و به جای خدمت به بشریت و رشد جوامع، برعلیه بشریت خواهد بود، همانطور که امروز شاهد ظلم رژیم صهیونیستی به کودکان و دختران و مردم مظلوم لبنان و غزه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار