حسینی:
صحرایی معلمی را در روستاها برعهده داشته و تسلط مناسبی بر حوزه آموزشوپرورش دارد
کسانی که دَم از ملیگرایی میزنند در زمان جنگ میدان را خالی کردند
تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیسجمهور گفت آقای صحرایی معلمی در روستاها، تدریس در دانشگاه و فعالیت در سازمانها و بنیادهای مختلف و در نهایت ریاست دانشگاه فرهنگیان را برعهده داشته و تسلط مناسبی به حوزه آموزشوپرورش دارد.
سید محمد حسینی در جمع استادان، کارکنان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، سوم خرداد را روزی سرنوشت ساز در تاریخ دفاع مقدس و جلوهای زیبا از به ثمر نشستن فداکاری، جانفشانی، ایستادگی ملت ایران خواند و گفت: فتح خرمشهر با نصرت و یاری الهی به واسطه روحیه اخلاص، فداکاری، وحدت و همدلی صورت گرفت و به نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس تبدیل شد.
وی افزود: حوادث و اتفاقات زیادی در مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس و روند فتح خرمشهر وجود دارد که لازم است استادان و معلمان آینده فرزندان این ملت با مطالعه حوادث تاریخی بتوانند به شرح و تبیین این افتخارات بپردازند و پاسخگوی سوالات باشند.
معاون پارلمانی رئیسی جمهوری ادامه داد: با وجود همه معادلات مادی، رزمندگان اسلام با اعتقاد راسخ، شجاعت، صلابت، اقتدار و روحیه شهادت طلبی توانستند فراتر از معادلات ظاهری پیروزی بزرگی را رقم بزنند و پس از آن نگاه غرب و شرق نسبت به ایران تغییر کرد و فهمیدند که نمی توانند صدام را پیروز جنگ و اشغال ایران کنند.
حسینی همگرایی را لازمه پیشرفت در عرصه های مختلف دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر وجود اتحاد و انسجام بین ارکان مختلف نظام تاکید دارند و رسالت امروز ما عبور از موانع و آبادانی کشور است. همچنان که در دوران دفاع مقدس با روحیه اتحاد و همدلی پیروزیهای بزرگی رقم خورد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور دوران دفاع مقدس را آزمون بزرگی دانست و گفت: نشان دادیم با ایستادگی و مقاومت می توان به پیروزی رسید و جلوی تجاوزگری و زیادهخواهی دشمنان را گرفت. امروز هم اگر همه به وظیفه اصلی خود در صحنه های مختلف عمل کنیم و با ایمان و صداقت، تلاش و پشتکار در عرضه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فعال باشیم، نصرت و امداد الهی شامل حالمان خواهد شد و دستاوردهای بزرگی را نصیب ملت ایران خواهیم کرد. حسینی در بخش دیگری این نکته را متذکر شد که برخی از سیاسیون و کسانی که دَم از ملی گرایی و وطن پرستی میزنند در زمان جنگ و سختی میدان را خالی کرده و در خارج از کشور یا در داخل در گوشه امنی جا گرفتند و از دور هم دستی بر آتش جنگ و دفاع از تمامیت ارضی کشور نداشتند و این مردمِ مومن، انقلابی و ولایی و ارتش و سپاه و بسیجیان جان برکف بودند که در مقابل صدامیان ایستاده و از وجب به وجب خاک ایران زمین دفاع کردند.
معاون رئیس جمهوری درباره معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم گفت: فعالیتهای فرهنگی و آموزشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر مقدار هزینه در این عرصه شود در اصل نوعی سرمایهگذاری برای پیشرفت و ارتقاء ایران اسلامی است که باعث افزایش و تقویت سرمایه انسانی نظام و توانمندی کشور می شود.
حسینی اظهار تاسف کرد که در مقطعی به تربیت معلم جفا شد و جریان غربگرا با شعار اینکه نیازی به تربیت معلم نیست، مراکز تربیت معلم را به تعطیلی کشاند و لطمه سنگینی به تربیت نیروی انسانی زد، انگار نمیدانستند معلمی یک هنر است و فقط بحث انتقال معلومات نیست بلکه معلم در کنار خانواده مسئولیت بزرگ پرورش فکر و ذهن کودک و نوجوان را برعهده دارد و میتواند آن را در مسیر درست هدایت کند.
وی به تجربیات رضا مراد صحرایی در حوزه آموزش و پرورش گریزی زد و گفت: وی، معلمی در روستاها، تدریس در دانشگاه و فعالیت در سازمانها و بنیادهای مختلف و در نهایت ریاست دانشگاه فرهنگیان را برعهده داشته و تسلط مناسبی به حوزه آموزش و پرورش دارد. از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان انتظار میرود که برنامههای وزیر پیشنهادی را مطالعه کرده و اگر پیشنهاد، راهکار و انتقادی دارند آن را انتقال دهند و در موضوعات مختلف نقشآفرین باشند.
حسینی به برنامههای دولت در حوزه آموزش و پرورش هم اشاره کرد وگفت: مهارت آموزی، تقویت هنرستانها و ارتباط با شهرکهای صنعتی و پارکهای علم و فناوری، تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم، آموزش ضمن خدمت معلمان، توجه به فعالیتهای پرورشی و تربیتی، تقویت ارتباط خانوادهها با مدرسه و معلمان، توجه به پیش دبستانی و دبستان، توجه به محتوای کتب درسی، اهتمام ویژه در اجرای سند تحول بنیادین و تدوین نقشه راه برای اجرای آن و رفع ایرادات نظام رتبهبندی معلمان از برنامهها و اولویتهای مهم دولت در حوزه تعلیم و تربیت است و دولت مردمی توجه ویژهای به اجرای آن دارد. وزیر آموزش و پرورش نیز اولویتهای هشت گانهای برای ارتقای نظام آموزشوپرورش تهیه کرده است که اجرای آن میتواند آثار ارزندهای به همراه داشته باشد.
ارسال دیدگاه