صحرایی:

زبان گفت‌وگو با دنیا می‌تواند غیر انگلیسی هم باشد

ارتباط با کشورهای مسلمان منطقه، راهبرد دیپلماسی آموزشی خواهد بود

تهران ( پانا) - رضامراد صحرایی، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به اندونزی گفت ارتباط با کشورهای مسلمانان منطقه، راهبرد ما در دیپلماسی آموزشی خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۷۴۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
زبان گفت‌وگو با دنیا می‌تواند غیر انگلیسی هم باشد

صحرایی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی 《ویراستی》نوشت: زبان گفت‌وگو با دنیا می‌تواند غیر انگلیسی هم باشد.

وی در ادامه این یادداشت آورده است: ۱۱ سفر خارجی رئیس‌جمهور محترم ایران در دو سال گذشته‌ بر اساس راهبردی نوین در حوزه ارتباطات بین‌المللی کشور انجام شده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در سال۲۰۵۰ ،۶ اقتصاد از ۷ اقتصاد نوظهور بزرگ جهان مربوط به چین و هندوستان و اندونزی باشند.

صحرایی همچنین افزوده است: یکی از دستاوردهای مهم سفر رئیس جمهور محترم به اندونزی، افزایش حجم تجارت سالانه به ۲۰ میلیارد دلار است. تعمیق همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی، علمی و فناوری، فرهنگی، پارلمانی و امنیتی از دیگر اهداف این سفر بوده است.

گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) طی سال‌های گذشته، بارها بر ضرورت حذف انحصار مرتبط با تدریس زبان انگلیسی در مدارس کشور و لزوم توجه به زبان‌های دیگر که اتفاقاً اعتبار بیشتری از نظر علمی و بین‌المللی دارند، تاکید فرموده‌اند.

صحرایی که در طول مدت کوتاه سرپرستی خود در وزارت آموزش و پرورش بارها اثبات کرده است که برنامه‌های او برای تعالی و رشد نظام تعلیم و تربیت، بر محور دغدغه‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب می‌باشد، این بار نیز در موضوعی جدید در صفحه اجتماعی خود، بر نکته‌ای تاکید کرده است که از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری به شمار می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار