سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به اصلاح نیاز دارد

تهران (پانا) - رضامراد صحرایی، گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش - در صفحه شخصی‌اش در نرم‌افزار ویراستی نوشت در بعضی قسمت‌ها آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به اصلاح نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۴۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به اصلاح نیاز دارد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی نوشت: دولت مردمی سیزدهم با اجرای رتبه بندی گام بزرگی در تحول نظام آموزشی و کمک به معیشت معلمان برداشت. اعضای محترم کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر همواره در کنار معلمان بوده اند.

وی با اشاره به اینکه البته در بعضی قسمت ها آیین نامه رتبه بندی نیاز به اصلاح دارد، ادامه داد: مثلا آن معلمی که می‌رود در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و آینده فرزندان این کشور را می‌سازد، کارش قابل قیاس با هیچ کس دیگری نیست. او را نباید با مقاله و فرآورده های علمی از این قبیل سنجید. او انسان‌سازی می‌کند و کارش با چنین معیارهایی قابل سنجش نیست.

گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در مورد رتبه بندی معلمان معتقدم که پس از پایان فرایند رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات، آیین نامه آن باید با ماموریت واقعی معلمان اصلاح شود وحتی اگر لازم شود قانون آن نیز پس از این اجرا بر اساس نقطه ضعف هایی که به دست می آید به کمک مجلس و کمیسیون آموزش مورد بازنگری قرار گیرد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی با محمدباقر قالیباف - رئیس مجلس شورای اسلامی - دیدار و گفت‌وگو کرد. صحرایی در این دیدار به ارائه برنامه‌های خود برای تعالی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

برنامه‌های صحرایی که در ابعاد و بخش‌های متعدد از جمله محوریت دغدغه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، ارتقا و تعالی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، توجه به اهمیت و جایگاه مدرسه، معلم، خانواده، دانش‌آموز و... ارائه شد، به طور کلی و در مجموع مورد توجه ریاست مجلس قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار