معاون سازمان نوسازی مدارس کشور:
۷۶ پروژه آموزشی و تربیتی استثنایی در دست تکمیل است
خیرین و مردم میتوانند از طریق سامانه «آجر به آجر» به پویش «صحن حرم، مدرسهام» کمک کنند
تهران (پانا) - معاون برنامهریزی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از برنامهریزی و اقدام عملیاتی برای تکمیل۷۶ پروژه آموزشی تربیتی استثنایی در ۲۶ استان کشور با اولویت تکمیل مدارس مناطق محروم خبر داد.
حمیدرضا تقیپور در نشست مشترک سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه آموزش و پرورش به معنای عام، از پیشنیازهای توسعه کشور است، اظهار کرد: وظیفه آموزش و پرورش در حوزه آموزش استثنایی بسیار سنگین است. ما در سازمان استثنایی ایجاد بسترهای لازم برای آموزش و ساخت مدارس را برعهده داریم.
وی با اشاره به اینکه مکان فیزیکی آموزش در کنار امکانات نرمافزاری، تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف آموزشی دارد، افزود: از زمانی که نوسازی مدارس، رسالت خود را آغاز کرده بخش مهمی از ماموریتها برای مدارس استثنایی تعریف شده است.
معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طرح کلانی در راستای جمعآوری مشارکتهای خرد مردم در حوزه مدرسهسازی تحت عنوان «طرح آجر به آجر» در دست اجرا است.
تقی پور بیان کرد: تاکنون در قالب طرح آجر به آجر، ۴ پویش راهاندازی شده و پویش بعدی پویش «صحن حرم، مدرسهام» است که از دهه کرامت آغاز شده و همچنان ادامه دارد. این پویش دو رکن ترویج فرهنگ رضوی و مشارکت در امر مدرسهسازی را دنبال میکند.
معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هدف از راهاندازی این پویش را کمک به ساخت و تکمیل ۸ مدرسه استثنایی به نیت امام هشتم (ع) اعلام کرد و گفت: خیرین و عموم مردم میتوانند به سامانه آجر به آجر مراجعه و هر مبلغی که تمایل داشته باشند برای ساخت این مدارس کمک کنند.
وی افزود: ۷۶ پروژه آموزشی و تربیتی استثنایی در ۲۶ استان کشور در دست تکمیل است و اولویت تکمیل با مدارسی است که در مناطق محروم قرار دارند.
ارسال دیدگاه