جزئیات برگزاری همایش استعدادیابی و هدایت تحصیلی

تهران (پانا) - نخستین همایش استعدادیابی و هدایت تحصیلی درشهر تهران به همت موسس هنرستان نیم رخ در22 اردیبهشت برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۶۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری همایش استعدادیابی و هدایت تحصیلی

فاطمه ریاضی، موسس هنرستان نیم رخ با اعلام این خبر درباره اهمیت هدایت تحصیلی درنوجوانان 13 تا 15 ساله گفت: هدایت تحصیلی نوجوانان بازار ساز است. چنانچه روند تحصیل دانش آموز در جهت تقویت رشد و مهارت ورزی و آشنا شدن خانواده و دانش آموز با نیاز جامعه د رجهت رویارویی با بازار باشد، فرد درهر شرایطی توانایی تولید محصول متناسب با سلایق و نیازمخاطب را خواهد داشت.

ریاضی با بیان اینکه آموزش نوین امروزه به سرعت در حال تغییر از علوم نظری به علوم عملی و مهارتی است، به موضوع اهمیت هدایت تحصیلی نوجوانان اشاره کرد و گفت: سن نوجوانی سرشار از کنجکاوی و هیجان است و تعیین رشته تحصیلی و هدایت نوجوان در سن 13 تا 15 سال بهترین زمان است لذا رسالت آموزش و پرورش دادن آگاهی دقیق با دورنمایی روشن و متناسب با استعداد دانش آموز باید باشد تا آینده ای در خشان را در زندگی نوجوان رقم بزند.

به گفته این معلم پیشکسوت، دسترسی کافی نداشتن دانش آموزان و خانواده ها به فضای هنرستانی برای کشف و تقویت، مهارت های بالقوه در عرصه های هنر همچنین هجوم دانش آموزان برای تغییر رشته از شاخه نظری به هنرستان، موجب شد که هنرستان نیم رخ گام بزرگ در زمینه استعداد یابی و هدایت تحصیلی دانش آموزان را با آگاهی بخشی بردارد.

ریاضی گفت: قرار است این هنرستان استعدادهای جدید هنری را در دانش آموزان شهر تهران کشف و آنها را برای ورود به بازار کار تربیت کند و دراین رویداد بی نظیر دانش آموزان ضمن آشنایی با رشته مورد علاقه از نزدیک، با حل چالش های به وجود آمده توسط اساتید و داوران ارزیابی می شوند.

وی درباره موضوع مسئولیت اجتماعی مراکز آموزشی نیز گفت: برگزاری رویداد مهمی مثل استعداد یابی برای اولین بار در تهران گام بلندی در حوزه مسئولیت اجتماعی نیم رخ است. محوریت پژوهش درهنرستان نیم رخ و متناسب سازی نیروهای کارآمد، با شرکت های دانش بنیان از اهداف اصلی این واحد آموزشی است.

وی در پاسخ به اینکه هنر چه جایگاهی در آینده نوجوانان دارد گفت: هنر یعنی قدرت تفکر، ‌چنانچه تفکر نیاز به تصور و تخیل دارد و هنرمند خالق دستاوردهای تصورات و تخیلات خود است، شناخت انسان از خود و مدیریت احساس بخش مهمی از زندگی است که باعث لذت و آرامش فرد می شود.

به گفته موسس هنرستان نیم رخ در همایش رایگان استعداد یابی هنری دانش آموزان شهر تهران که قرار است در تاریخ 22 اردیبهشت برگزار شود تعدادی از دانش آموزان کم برخوردار و با استعداد شناسایی و به طور رایگان در این هنرستان ادامه تحصیل خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار