آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

آوازه جهانی «قهرمان کوچک» ایران؛ علی لندی تیتر رسانه‌های جهان شد

در پرسش‌مهر امسال بخش ویژه‌ای تحت عنوان «جایزه ملی دانش‌آموزی شهید علی لندی؛ با موضوع تأثیر فداکاری، از خودگذشتگی و شجاعت در تحقق ایران قوی» اضافه شده است

تهران (پانا) - اخبار نواخته شدن زنگ مهر و بازگشایی مدارس همچنین زنگ ایثار و مقاومت در هفته گذشته از جمله اخباری بود که در رسانه‌های مختلف منتشر شد. همچنین سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به خوزستان و دلجویی از خانواده شهید علی لندی دانش‌آموز قهرمان ایذه‌ای از دیگر اخبار هفته گذشته وزارت آموزش و پرورش بود.

کد مطلب: ۱۲۱۸۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آوازه جهانی «قهرمان کوچک» ایران؛ علی لندی تیتر رسانه‌های جهان شد

زنگ مهر نواخته شد؛ این تیتر اکثر رسانه‌ها در هفته گذشته بود. هفته گذشته سوم مهرماه 1400 زنگ آغاز سال تحصیلی جدید از سوی رئیس جمهور نواخته شد. این مراسم با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر ریاست جمهوری و هیات همراه در مدرسه فولادفر ناحیه دو شهرری برگزار و زنگ مهر از سوی ریاست جمهور نواخته شد.

اعلام زمان بازگشایی مهد‌های کودک، نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و سرپرست وزارت آموزش و پرورش، خبر مکتوب شدن زندگینامه افتخارآمیز علی لندی در کتاب‌های درسی، نواخته شدن زنگ مدرسه تلویزیونی ایران و طرح پرسش مهر امسال رئیس‌جمهور با عنوان «ایران قوی، چه ویژگی‌هایی دارد؟» از دیگر اخبار مهم هفته گذشته به شمار می‌آیند.

در حاشیه نواختن زنگ مهر و آغاز سال تحصیلی علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد ۳۰ درصد دانش‌آموزان از ظرفیت حضوری استفاده می‌کنند و حضور تدریجی دانش‌آموزان در مدارس از آبان ماه خواهد بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از سوم مهرماه هیچ مدرسه‌ای بدون فعالیت نخواهد بود گفت با آمادگی مدارس، ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی، حفظ سلامت دانش‌آموزان و تشخیص اولیا و مربیان و منطقه به سمت برگزاری کلاس‌های حضوری، ترکیبی و تدریجی خواهیم رفت.

نحوه شرکت در بیست‌ودومین پرسش مهر ریاست‌جمهوری

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان می‌توانند با ثبت‌نام از طریق سامانه همگام در قالب رشته‌ها و گرایش‌های مختلف جشنواره پرسش مهر با خلق آثار فرهنگی و هنری به سوالات رئیس‌جمهور پاسخ دهند درباره جزئیات شرکت در بیست‌ودومین مسابقه پرسش‌مهر ریاست‌جمهوری توضیحاتی داد.

رمضانی با اشاره به شیوه‌نامه اجرایی بیست و دومین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که روز 4شنبه 7 مهرماه از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شد اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع تأکید بر استمرار اجرای پرسش مهر ریاست جمهوری و با هدف پرورش روحیه مشارکت‌جویی، پرسشگری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری، شیوه‌نامه «اجرایی بیست و دومین فراخوان ملی پرسش مهر» برای برگزاری در سطح دانش‌آموزان سراسر کشور و مدارس ایرانی خارج از کشور، از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

به گفته وی امسال بخش ویژه‌ای تحت عنوان «جایزه ملی دانش‌آموزی شهید علی لندی؛ با موضوع تأثیر فداکاری، از خودگذشتگی و شجاعت در تحقق ایران قوی» به جشنواره پرسش مهر اضافه شده است.

سال تحصیلی جدید زمان آغاز اجرای نسخه تحولی برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی است

اسماعیل بحری زاده مشاور وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام سازمان دانش‌آموزی در مراسم شور عاطفه‌ها در مدرسه محمدباقر صدر منطقه 11 شهر تهران از فعالیت‌های این سازمان در جهت ایجاد زمینه برای نقش‌آفرینی دانش‌آموزان سخن گفت.

بحری‌زاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از طراحی ۵۴ پویش برای نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی خبر داد و اظهار کرد: ماموریت سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران براساس اسناد بالادستی به ویژه اساسنامه سازمان، سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم و سیاست‌های تحولی ابلاغی مقام معظم رهبری بازتعریف شده و فعالیت‌ها را برمبنای این ماموریت بازمهندسی کرده است و سال تحصیلی جدید زمان آغاز اجرای نسخه تحولی برنامه‌های سازمان است.

وی همچنین اعلام کرد سال تحصیلی جدید زمان آغاز اجرای نسخه تحولی برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی است.

گفتنی است در هفته گذشته علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اقدامات چهارگانه آموزش و پرورش برای ثبت ایثارگری دانش‌آموز شهید «علی لندی» را اعلام کرد.

وی در حاشیه سفر خود به خوزستان ضمن دلجویی از خانواده شهید لندی لوح تسلیتی به خانواده «علی لندی» اهدا و مدال تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان سازمان دانش‌آموزی را به پدر شهید علی لندی اعطا کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار