مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس اعلام کرد:

آغاز ثبت نام مسابقات ملی مهارت در استان فارس/ ضرورت تلاش دیپلماتیک برای رفع مشکل تیم ملی مهارت ایران

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس از آغاز ثبت نام مسابقات ملی مهارت در استان خبر داد.

کد مطلب: ۷۲۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مرتضی مبرایی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به آغاز ثبت نام مسابقات ملی مهارت، اظهار داشت: مهلت نام نویسی در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت تا 27 اردیبهشت ادامه داد.


وی شرایط شرکت کنندگان در این مسابقات را برشمرد و ادامه داد: دانشجویان، دانش آموزان رشته های فنی و حرفه ای و نیز دانش آموزان علاقمند به رشته های فنی و کارگرانی که در عرصه صنعت مشغول به کار هستند می توانند در این مسابقات شرکت کنند.


مبرایی با بیان اینکه علاقمندان باید برای ثبت نام به مراکز فنی و حرفه ای مراجعه کنند تا نام آنها در پرتال سازمان ثبت شود، ابراز داشت: این مسابقات در سال جاری در 29 رشته برگزار می شود.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس مراحل برگزاری این مسابقه را معرفی و اضافه کرد: این مسابقات دارای سه مرحله است که مرحله شهرستانی بصورت عملی و مرحله استانی عملی خواهد بود و منتخبین در مرحله کشوری در مرکز تربیت مربی کرج به رقابت می پردازند.


مبرایی همچنین به برگزاری این مسابقات در سطح جهانی اشاره داشت که بصورت دو سالانه برگزار می شود و افزود: متاسفان در سال 2011 از کشور ایران 10 تیم به مسابقات اعزام شدند که پنج تیم آنها به دلیل مسائل سیاسی تحریم شدند.


وی خاطرنشان کرد: علی رغم ادعای شرکت WSI مبنی بر غریسیاسی بودن تصمیماتش، به دلیل تاثیر شرکت های آمریکایی، نمایندگان ایران با مشکل مواجه می شوند.


مبرایی از احتمال تحریم نمایندگان ایران در این مسابقات خبر داد و خطاب به نمایندگان مجلس و نیز مسئولین امور خارجه خواستار حل مشکل نمایندگان ایران برای شرکت در این مسابقات شد.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در پاسخ به سوالی در خصوص حضور نمایندگان استان فارس در تیم های اعزامی به خارج کشور نیز گفت: در سال 2009 یک نفر از استان در تیم اعزامی کشور حضور داشت که توانست مدال نقره را از آن خود کند.


مبرایی در پایان اضافه کرد: در دوره جاری نیز یک نماینده از جهرم فارس در مسابقات کشوری حضور دارد که امید زیادی برای کسب مقام از سوی این نماینده استان هم در سطح کشور و هم در عرصه بین الملل می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار