مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

باید ورزش، تحرک، نشاط و پویایی در بین دانش آموزان نهادینه شود

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در پنجمین روز از هفته تربیت بدنی با حضور درآموزشگاه حکمت ناحیه دو شهرستان خرم آباد از برگزاری نرمش صبحگاهی در مراسم آغازین مدارس خبر داد و گفت : باید ورزش ، تحرک ، نشاط و پویایی در بین دانش آموزان نهادینه شود.

کد مطلب: ۶۷۶۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ خدانظر دریکوند در این مراسم که ، با تبریک هفته تربیت بدنی، توسعه ورزش های همگانی و استعدادیابی برای ورزش قهرمانی را راهبرد آموزش و پرورش در عرصه تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان عنوان کرد و افزود: بی تحرکی، تغذیه ناسالم و سبک نادرست زندگی عامل بسیاری از مرگ و میر هاست .

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا دانش آموزان در مدارس به نرمش صبحگاهی، ورزش و تحرک بدنی علاقمند شوند، چراکه این ورزش و تحرک هم باعث شادابی و نشاط آنان می شود و هم نقش موثری در فرایند یادگیری آنان به دنبال دارد .

دریکوند در ادامه فعالیت های آموزش و پرورش در حوزه ورزش اشاره کردو افزود: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای با رویکرد مدرسه محوری در 905آموزشگاه و مشارکت 97هزار دانش آموز، طرح حیاط پویا در 800آموزشگاه با مشارکت 91هزار دانش آموز از جمله برنامه هایی است که در راستای تقویت و ترویج ورزش در مدرسه اجرا می شود .

وی به وجود 112کانون ورزشی درون مدرسه ای و 272کانون ورزشی برون مدرسه ای هم اشاره کردو افزود: کانون های ورزشی مکانی برای پرورش و هدایت فعالیت های مدرسه ای دانش آموزان است و رشته هایی که مدرسه امکان اجرای آن وجود ندارد با محوریت محله ها در کانون ها دنبال می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار