دادستان عمومی و انقلاب اردبیل :

حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است که باید با نگاه دینی و شرعی به آن پرداخته شود.

کد مطلب: ۶۲۰۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، ناصر عتباتی در همایش هم اندیشی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد : در هر نظام سیاسی فلسفه انتخابات متفاوت است و برخلاف سایر نظام ها که انتخابات یک وظیفه محسوب می شود در جمهوری اسلامی ایران انتخابات یک تکلیف شرعی ودینی است که مردم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند .

وی آرای مردم رابه عنوان یک امانت و حق الناس دانست و گفت: رعایت مبنای شرعی، اخلاقی و قوانین برای مجریان، ناظران،کاندیداها و رای دهنده‌ها امری ضروری است .

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: اگر با اعتقاد دینی وارد عرصه انتخابات شویم ادای تکلیف شرعی کرده‌ایم زیرا قوانین ما سرچشمه از قوانین دینی و شرعی دارد که اخلاق در آن رعایت شده و نامزدهای شوراها باید اخلاق مدارانه رفتار کنند .

عتباتی تصریح کرد: یکی از سالم‌ترین و قانونمندترین انتخابات درسال گذشته، انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که هیچ گونه پرونده کیفری قابل توجهی درسطح استان نداشتیم و امیدواریم امسال نیز بامشارکت و رعایت قوانین توسط مردم و نامزدها شاهد برگزاری انتخابات سالم‌تری باشیم .

وی گفت: ستاد امحا در راستای طرح جمع‌آوری اقلام تبلیعاتی توسط برخی از دفاترهای مشاوره فنی ومهندسی وغیره که زودتر از موعد شروع به تبلیعات کرده‌اند فعالیت کار خود را آغاز خواهد کرد که در این راستا از مسئولین ستادها درخواست داریم تاساعت ۱۲ ظهرروز دوشنبه اقدام به جمع آوری اقلام تبلیعاتی خود کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار