وزیر آموزش و پرورش:

تامین نیروی انسانی پایدار در سیستان و بلوچستان صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان پیگیری شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت تامین نیروی انسانی پایدار در سیستان و بلوچستان صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان پیگیری شود.

کد مطلب: ۱۴۹۰۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تامین نیروی انسانی پایدار در سیستان و بلوچستان صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان پیگیری شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی شامگاه شنبه در نشست مشترک شورای معاونان وزارت که با حضور استاندار و مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد؛ اظهار کرد: تدوین برنامه توسعه شاخص‌های آموزشی و پرورشی که با همت و اراده و کار فکری مجموعه آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان انجام گرفته است؛ اقدامی در خور تحسین است و باید به دنبال اجرای صحیح و دقیق این برنامه باشیم.

وی افزود: در تدوین هر برنامه‌ای واقع بینانه بودن مؤلفه‌های آن و لحاظ کردن ظرفیت‌ها و نقاط ضعف و قوت بسیار حائز اهمیت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان موضوع تامین نیروی انسانی مورد نیاز و از همه مهمتر ماندگاری نیروها در آن سامان است.

صحرایی گفت: لازم است کمیته‌ای متشکل از برخی معاونین وزارت و نماینده ای از اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل و ظرف یک هفته این برنامه را نهایی و به منظور طرح و تصویب آن در هیئت وزیران ارائه کنند.

وی بیان کرد: تامین نیروی انسانی پایدار در سیستان و بلوچستان صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان پیگیری شود؛ چرا که این دانشگاه مهم‌ترین مسیر تامین نیروی ماندگار و بومی خواهد بود و در این مسیر از برخی مولفه‌های انگیزشی مانند افزایش ضریب حقوقی در مناطق محروم و مانند آن باید کمک گرفت.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش در مسیر درست حرکت کند، همه ابعاد جامعه درست می‌شود؛ از همین روی به شدت به دنبال تغییر چهره محرومیت سیستان و بلوچستان هستیم و باید تلاش کنیم طرحی نو دراندازیم و اتفاقی رو به مثبت رقم زنیم.

وی گفت: کیفیت و عدالت در آموزش، مهمترین رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار