معاون وزیر جهاد کشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی شیر خشک وارد نمی‌کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اظهارات رئیس اتحادیه دامداران کشور مبنی بر واردات شیر خشک توسط برخی از شاغلین این وزارتخانه گفت: هیچ یک از شاغلین وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات شیر خشک نکرده اند و این حرف‌ها درآورده می‌شود.

کد مطلب: ۴۹۹۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا حسن رکنی امروز در حاشیه چهارمین همایش شرکت نهاده‌های دامی جاهد وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: خرید شیر مازاد دامداران در 5 استان انجام می‌شود و امکان توسعه آن در سایر استانها وجود دارد.

وی یادآور شد: هیچ محدودیتی برای خرید توافقی شیر خام نداریم و در آینده تعداد استانهای فعال در این طرح افزایش می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورز در واکنش به اظهارات رئیس اتحادیه دامداران کشو رمبنی بر واردات شیرخشک توسط برخی از شاغلین وزارت جهاد کشاورزی گفت: هرگز چنین چیزی صحت ندارد و هیچ یک از شاغلین وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات شیر خشک نکرده است.

رکنی تصریح کرد: اگر قرار باشد که شیری به کشور آید وزارت جهاد کشاورزی معتقد است که تنها باید شیری باشد که در داخل کشور تولید آن با محدودیت (شیر پایه کودک) مواجه است.

* مجوز واردات شیر خشک مربوط به سال 93 است

وی گفت: هیچ مجوز رسمی برای واردات شیر خشک در سالهای 94 و 95 صادر نشده و اگر شیر خشکی نیز به کشور آمده است مجوز خود را در سال 93 گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد در شرایط فعلی ما با مازاد تولید شیر خام هستیم و نیازی به واردات این محصول نداریم.

رکنی همچنین در واکنش به اظهارات برخی از صنایع لبنی مبنی بر عدم تاثیرگذاری اختصاص یارانه صادراتی لبنیات بر افزایش نرخ شیر خام دامداران گفت: آنها می‌توانند این ادعا را بکنند شاید دوست ندارند که چنین اتفاقی (افزایش نرخ شیر) بیفتد. اما باید تبعیت کنند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی که چرا این یارانه به مصرف شیرخام اختصاص نیافته است گفت: برای مصرف داخلی لبنیات و شیر باید فرهنگسازی‌های لازم صورت گیرد که این امر به طور جدی در دستور کار ما است اما بسته اختصاصی به صادرات لبنیات جدا از بسته داخلی آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار