یک کارآفرین مطرح کرد؛

لزوم حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد برای ساماندهی تحصیلی و اشتغال کودکان کار

تهران (پانا) - یک کارآفرین گفت دولت با حمایت از سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه کودکان کار فعالند، می‌تواند پشتوانه‌ای برای آنان فراهم کند تا در کنار تحصیل به کارمفید نیز بپردازند

کد مطلب: ۱۴۸۶۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
لزوم حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد برای ساماندهی تحصیلی و اشتغال کودکان کار

محمد نادری‌زاده، کارآفرین در گفت‌وگو با پانا درباره حمایت از کودکان کار بالای ۱۵ سال در دولت آینده، اظهار کرد: «دولت می‌تواند این کودکان را ساماندهی کرده و در جای مناسب به کار گیرد. مثلا در مشاغل خانگی که کار سبک بوده و به آن‌ها فشار زیادی وارد نمی‌شود از آن‌ها استفاده کند.»

ضرورت قراردادن دوره‌های مهارت‌آموزی برای کودکان کار

وی تاکید کرد: «نباید بچه‌ها با انجام کار تحت فشار باشند. می‌توان برای آن‌ها دوره‌های مهارت‌آموزی قرار داد تا در کنار کار آموزش‌های متنوعی ببینند. دولت می‌تواند با ساماندهی‌کردن این کودکان به کنترل جمعیت آن‌‌ها نیز کمک کند.»

وی در خصوص تحصیلات این کودکان، اظهار کرد: «باید مراکزی قرار داده شود تا این کودکان در کنار کار بتوانند به تحصیل نیز بپردازند. دولت با حمایت از سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه حمایت از کودکان کار  فعالیت دارند، می‌تواند پشتوانه‌ای برای آنان فراهم کند تا در کنار تحصیل به کارمفید نیز بپردازند.»

وی اظهار کرد: «دولت می‌تواند با کمک به NGOهای موجود این فعالیت را انجام دهد یعنی لازم نیست که لزوما یک تعاونی جدید در این راستا تاسیس کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار