نقدعلی در گفت‌و‌گو با پانا:

انتخاب کابینه باید بدون تعصب انجام شود

افرادی که کارنامه شکست‌خورده دارند به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نشوند

تهران (پانا) - نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب کابینه باید بدون تعصب انجام شود، گفت دولت، افرادی که کارنامه شکست‌خورده دارند را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نکند؛ چراکه وقت مجلس گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۸۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب کابینه باید بدون تعصب انجام شود

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با پانا در خصوص همکاری مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم، گفت: «شخصی که دلسوز مردم باشد. و خدمت و گره‌گشایی از کار مردم را وجهه همت کار خود قرار داده باشد ، نسبت به افرادی که در این مسیر قدم برمی‌دارند، کارشکنی نمی‌کند. یقینا مجلس شورای اسلامی به عنوان مجموعه‌ای که معتمد مردم است، برای اعتلا، عزت و اقتدار ‌کشور سوگند یاد کرده است و برای رشد مادی و معنوی مردم تلاش می‌کند، لازم است با دولت مستقر و‌ منتخب مردم هر مساله‌‌ای را که برای این هدف پیش می‌آید همکاری و همراهی کند و اصل و پایه برنامه خود را بر تعامل و همدلی بگذارد تا ان‌شالله کارها جلو رود و دولت بتواند آنچه که نیاز مردم است، مردم در طول انتخابات و قبل از آن مطالبه‌گری کردند، یعنی برطرف شدن مشکلاتی مانند مشکلات معیشتی و اقتصادی چالش‌های فرهنگی را بتواند حل کند و رضایت مردم را به دنبال داشته باشند.»

وی در خصوص انتخاب کابینه دولت نیز اظهار کرد: «کسی که باید با کابینه کار کند رئیس‌جمهور است و مجموعه‌ای که باید با همدلی کار را جلو ببرند. برای انتخاب کابینه گزینه‌های مختلفی وجود دارد اعم از مشورت با نخبگان، مطالعه کارنامه اشخاصی که برنامه‌ دارند و سنجش توانمندی آن‌ها و یقینا در صورتی که همه این آیتم‌ها کنار یکدیگر قرار بگیرد، گزینه‌های مطلوبی بدست خواهد آمد.»

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس ادامه داد: «انتخاب افراد به عنوان کاندیداهای وزارت‌ باید بدون تعصب انجام شود. کسانی که در گذشته نتوانستند حوزه وظیفه‌ای که داشتند را به سر منزل مقصود برسانند، نباید انتخاب شوند. آزموده‌ را آزمودن خطا است. دولت نباید دوباره این آزمایش را انجام دهد. چرا که وقت‌گیر‌است و ما زمانی برای آزمایش و آزمودن مجدد نداریم.»

نقدعلی اضافه کرد: «قطعا در بخشی از کارها جوان‌ترها با انرژی مضاعفی می‌توانند در میدان بیایند و کار کنند. هرچند بعضا می‌شود از افرادی که سابقه کاری دارند استفاده کرد. در مجموع کسانی که کارنامه شکست‌خورده دارند را دولت باید سعی کند در گزینه‌های معرفی قرار ندهد؛ چراکه وقت مجلس گرفته می‌شود. ممکن است به صورت نهایی رای نیاورد و ما فرصتی برای اتلاف وقت روی مواردی که قبلا آزمایش شدند را نداریم.»

وی در خصوص ضرورت اجرای برنامه هفتم توسعه نیز گفت: «رئیس‌جمهور تاکید کردند که نقشه راه ما برنامه هفتم است و همچنین احکام مترقی نیز در این برنامه‌ها آمده است. البته به این معنی نیست که عیوبی در این برنامه نیست اما کلیت برنامه و اکثریت احکام در این برنامه آمده است. احکام مترقی است هم از حیث عدالت محوری و توزیع امکانات کشور به شکلی اتفاق بیافتد که اکثریت مردم را شامل شود و هم از حیث مبارزه با فساد و اصلاح ساختارهای اشتباهی و موارد دیگر در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و‌ سیاسی در این برنامه دیده شده است. یقینا رئیس جمهور منتخب پای کار خواهد بود.»

وی افزود: «البته این مورد را نباید از نظر دور بدانیم که بخشی از برنامه کلیات است و‌ بخشی دیگر مصادیقی است که باید دنبال شود و دولت اختیاری برای اینکه خلاف آن داشته باشد، ندارد. اما در یکسری موارد دست دولت باز است. یعنی در کیفیت اجرا می‌تواند نقشه‌هایی را درست کند، سند اجرایی را برای خود تدوین کند، لذا در چارچوب برنامه خواهد بود اما اینکه چه سلیقه‌ای را دولت به خرج دهد برای اجرایی کردن آن برنامه‌ها، خیلی مهم خواهد بود تا در کیفیت اجرا به گونه‌ای عمل کند که برنامه با کوتاه‌ترین مسیر به هدف برسد.»

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار