۲۱ تا ۲۹ شهریور امسال

مازندران میزبان فعالان عرصه ی مد و لباس ایران می شود

خبرگزاری پانا: دبیر اولین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه چوقای طبرستان از برگزاری این جشنواره در استان مازندران به میزبانی شهر بابلسر در بازه ی زمانی 21 تا 29 شهریور امسال در متل بانک کشاورزی بابلسر خبر داد.

کد مطلب: ۳۹۵۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جواد نوری ضمن اعلام این خبر افزود: بعد از عید امسال کارگروه چوقا برای برگزاری جشنواره ملی جلساتی را تشکیل داد و در ادامه با صحبت های صورت گرفته با جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، وی نیز با ابراز خرسندی از این اتفاق فرهنگی و هنری مهم، از مشارکت همه جانبه این اداره کل در راستای برگزاری هر چه با شکوه تر این جشنواره ملی خبر داد.

بنا به گفته دبیر جشنواره، فراخوان مورد استقبال خوب طراحان و دانشجویان و علاقمندان طراحی لباس و پارچه قرار گرفت و در مرحله نخست بیش از 700 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. تمامی آثار توسط داوران مطرح و مورد تایید بنیاد ملی مد و با حضور نماینده بنیاد مورد قضاوت دقیق و هنرمندانه قرار گرفت و تعداد 150 اثر به مرحله دوم یعنی دوخت و آماده سازی لباس راه یافتند.

وی افزود: از بین آثار راه یافته به مرحله دوم که تا تاریخ 13 شهریورماه فرصت آماده سازی و ارسال آثار وجود خواهد داشت، توسط داوران متخصص در زمینه دوخت داوری شده تا تعداد آثار نهایی برای نمایش روی مانکن ها گزینش شوند.

نوری گفت: با رایزنی های صورت گرفته با ریاست بنیاد ملی مد و لباس کشور برای آثار برگزیده از سوی دبیرخانه جشنواره نشان شیما از سوی بنیاد ملی مد و لباس ایران تعلق خواهد گرفت.

وی همچنین تصریح کرد: در ملاقات حضوری صورت گرفته توسط نماینده دبیرخانه جشنواره با ریاست بنیاد ملی مد و لباس، این مقام مسئول با ابراز حمایت کامل از این جشنواره و قرار دادن آن در تقویم جشنواره ای بنیاد ملی مد و لباس، جشنواره ی چوقای طبرستان را اتفاقی بسیار مهم و بزرگ در حیطه مد و لباس در شمال کشور خواند و برای دست اندرکاران این مجموعه آرزوی توفیق و موفقیت روز افزون نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار