رئیس جمهوری اعلام کرد:

واردات خودرو و موتور سیکلتهای برقی برای کاهش آلودگی هوا

خبرگزاری پانا: رئیس جمهوری در دیدار با نمایندگان استان یزد واردات خودرو و موتور سیکلتهای برقی با تعرفه صفر را نخستین برنامه دولت برای مقابله با آلودگی هوا اعلام کرد.

کد مطلب: ۲۰۰۴۵۶
لینک کوتاه کپی شد

‌به گزارش خبرگزاری پانا، بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، محمدرضا تابش با اشاره به دیدار دیروز (٢٧ اسفند) مجمع نمایندگان استان یزد با رئیس جمهوری، گفت: روحانی وضعیت محیط زیست کشور را نامطلوب توصیف و عنوان کرد، دولت برنامه دارد تا اقدام های خوبی در این زمینه انجام دهد، از جمله در مرحله نخست واردات خودرو و موتور سیکلت‌های برقی با تعرفه‌ی صفر از خارج برای استفاده در کلان شهرها و شهرهای آلوده و در مرحله بعد ساخت این وسایل در داخل در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: رییس جمهوری در این دیدار با اشاره به جایگاه ویژه یزد از لحاظ تاریخی و مذهبی، از نقش ممتاز مرحوم "شهید صدوقی" و سایر شخصیت‌های تاثیرگذار یزد در انقلاب در عرصه‌ی داخلی و بین‌المللی و تعهد انقلابی مردم این شهر تقدیر کرد.

نماینده‌ مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روحانی همچنین با اشاره به مشکل آب در استان یزد، گفته بود که این مشکل، مشکل عام کشور است و اغلب استان‌ها با این مشکل روبرو هستند و راه حل اساسی آن بهره‌وری بهینه از آب و بازگشت پساب فاضلاب‌های تصفیه شده به چرخه صنعت است تا آب استان‌هایی که با کم آبی مواجه‌اند از طریق راه های مختلف تامین شود.

به گزارش شانا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: روحانی، همچنین عنوان کرد که استفاده از انرژی خورشیدی از نظر صرفه جویی در سوخت‌های فسیلی و همچنین اثرات مثبت زیست محیطی مورد توجه دولت قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار