وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تهیه برنامه‌ای ملی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری برای جذب بازماندگان از تحصیل

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از وجود برنامه‌ای ملی برای جذب بازماندگان از تحصیل که زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری در حال نهایی شدن است، خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تهیه برنامه‌ای ملی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری برای جذب بازماندگان از تحصیل

رضامراد صحرایی درباره سفر خود به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: «هدف از این سفر افتتاح پروژه‌های دولت به صورت عام و افتتاح پروژه‌های وزارت آموزش و پرورش به‌صورت خاص در هفته دولت است. همچنین بنده حامل ابلاع پیام رئیس‌جمهوری ایران اسلامی به دانش‌آموزان و مردم شریف استان سیستان و بلوچستان نیز بود‌م.»

وی ادامه داد: «بهره‌برداری پروژه‌هایی مانند افتتاح هنرستان، استخر، سالن ورزشی، مدرسه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دستو‌رکار بود که انجام شد، همچنین کلنگ پروژه احداث یک مجتمع آموزشی هم در این سفر بر زمین زده شد.»

صحرایی با اشاره به اینکه در شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان شرکت کرده‌ و تصمیمات مهمی برای چند سال آینده آموزش و پرورش این استان گرفته شده است، عنوان کرد: «مهم‌ترین کار برای تقویت نیروی انسانی، تقویت دانشگاه فرهنگیان است. این دانشگاه در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ دانشجو در استان سیستان و بلوچستان دارد که این عدد باید به پذیرش ۱۰ هزار نفر برسد.»

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص جبران کمبود نیروی انسانی در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: «اختصاص فضای آموزشی، بودجه و امکانات برای نیروی انسانی قطعا کمبودها را جبران خواهد کرد. در شرایط فعلی برای جبران کمبود نیروی انسانی اقدام به برگزاری دو آزمون استخدامی کردیم که از طریق این دو آزمون نزدیک به ۱۲۰۰ نفر در همین استان جذب خواهند شد. همچنین همین تعداد نیز از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد بدنه آموزش و پرورش می‌شوند.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «همچنین از تدابیر دیگری نیز استفاده می‌کنیم، تدابیری مانند به‌کارگیری بازنشستگان و درخواست از همکاران فرهنگی فعلی برای قبول کردن زمان آموزشی بیشتر در جهت تدریس به دانش‌آموزان.»

وی در پاسخ به پرسشی دیگر در رابطه با جذب بازماندگان از تحصیل گفت: «برنامه‌ای ملی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهوری در حال نهایی شدن است که محورهای اصلی آن تقویت مدارس روستامرکزی، مدارس عشایری و دادن مشوق برای جذب بازماندگان از تحصیل است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار