وزیر آموزش و پرورش:

سازمان نهضت سوادآموزی نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه تقویت می‌شود

نهضت سوادآموزی باید اصلی‌ترین راه‌حل ما برای بستن بی‌سوادی کشور باشد/ نهضت سوادآموزی باید خود را به‌روز کند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از تقویت، تعمیق و توسعه سازمان نهضت سوادآموزی حمایت می‌شود، شرط این حمایت را به‌روزشدن نهضت سوادآموزی در تمام عرصه‌های علمی، مدیریتی، آموزشی و برنامه‌ریزی دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۱۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان نهضت سوادآموزی نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه تقویت می‌شود

رضامراد صحرایی در دیدار با رئیس و مدیران سازمان نهضت سوادآموزی، اتحاد و یکپارچگی را دال مرکزی برای مدیریت نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: کل نظام تعلیم و تربیت باید یکی باشد تا بتواند باروری داشته باشد و این یکی بودن، مستلزم همکاری، همفکری و همیاری است.

وی با بیان اینکه بزرگترین عامل کم‌توفیقی در برخی کارها واگرایی است، اظهار کرد: اگر واگرایی وجود نداشت، امروز دچار برخی چالش‌ها نبودیم.

صحرایی با بیان اینکه یکپارچگی یعنی نهضت سوادآموزی باید مساله مدیرکل باشد، خاطرنشان کرد: اگر یکپارچگی نداشته باشیم و واگرایی درونی داشته باشیم، دچار گرفتاری در مسائل داخلی خودمان می‌شویم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم نظام تعلیم و تربیت بزرگ شود این نظام از درون باید قوی شود تا در بیرون اثرگذار شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده هر کشور از وضعیت آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش‌بینی است، گفت: واگرایی درونی در آموزش و پرورش، بیرون آن را در آینده نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: اگر کشور، آینده، فرهنگ و اقتصاد و به طور کلی ایران قوی می‌خواهیم شرط آن آموزش و پرورش قوی در درون از الان است. آموزش و پرورش دستگاهی است که نتیجه برنامه‌ها و اقدامات در آینده دیده می‌شود و کسی در این عرصه موفق می‌شود که آینده‌نگر باشد.

صحرایی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه و تعمیق سواد اظهار کرد‌: همه چیز را برای زیست‌بوم خودمان باید معنا کنیم. معیار ایران برای تعریف سواد را کشورهای دیگر نمی‌توانند تعیین کنند و خودمان باید تعیین کنم. باید بدانیم سواد طبق زیست‌بوم خودمان یعنی چه و برای رسیدن به آن چه مسیری را باید طی کنم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نیاید اجازه دهیم که فرد، بی‌سواد شود تا اینکه بخواهیم او را باسواد کنیم. بنابراین دنبال این هستیم که مساله آموزش و پرورش را تبدیل به مساله اصلی کشور کنیم.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای، تفکر، سواد اقتصادی و... همه این‌ها دغدغه آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: برای بزرگسالان مبتنی بر علم خودشان باید آموزش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نهضت سوادآموزی در زمان حضور بنده تا آن‌چه در توان دارم نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه تقویت می‌شود، گفت: شرط حمایت و تقویت این است که نهضت سوادآموزی، خودش بازیگر فعال باشد و بار انسداد بی‌سوادی را بر دوش بکشد و راهش این است که تمام اجزای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور مثل چرخ‌دنده‌های ماشین، خوب کار کنند.

صحرایی تاکید کرد: نهضت سوادآموزی باید اصلی‌ترین راه‌حل ما برای بستن بی‌سوادی کشور باشد و خود را با ساختار و رویکردهای جدید به‌روز کند و نباید اینطور باشد که کسی که با آزمون استخدامی نمی‌تواند وارد آموزش و پرورش شود، بخواهد از مسیر نهضت سوادآموزی عبور کند.

وی افزود: نهضت سوادآموزی باید از لحاظ علمی، مدیریتی، برنامه‌ریزی درسی، آموزشی و روانشناسی بزرگسالان، شیوه‌ها و روش‌های خود را به‌روز کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار