کمبود فضای آموزشی بزرگترین دغدغه در شهرک بعثت کرج

کرج (پانا) - کمبود فضای آموزشی و نبودن دبیرستان دوره دوم پسرانه بزرگترین دغدغه برای دانش‌آموزان و اولیا در شهرک بعثت مشکین دشت کرج است.

کد مطلب: ۱۳۹۵۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
کمبود فضای آموزشی بزرگترین دغدغه در شهرک بعثت کرج

مهم‌ترین مسئله‌ای که اکثر دانش آموزان در پایه نهم تحصیلی به آن می‌پردازند و می‌توان به عنوان مشغله فکری به آن اشاره کرد انتخاب رشته خوب و مورد علاقه است. دانش‌آموزان شهرک بعثت با ورود به پایه نهم بیشتر از پرداختن و تمرکز کردن به انتخاب رشته به فکر دبیرستانی هستند که نزدیک به محل سکونت آنها باشد تا بتوانند در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنند و اغلب به خاطر هزینه ایاب و ذهاب یا زمانی که در مسیر خانه تا مدرسه صرف می‌شود نمی‌توانند رشته مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند و بالاجبار متناسب با شرایط دبیرستانی که در نزدیک‌ترین حالت ۱۰ کیلومتر با منزل آنها فاصله دارد باید رشته‌ای را انتخاب کنند.

دانش آموزان این مناطق از حداقل‌های آموزشی هم بی‌بهره هستند. تمام مدارس به صورت دو شیفت دایر هستند، کلاس‌های درس در تمام پایه‌ها در مدارس دخترانه و پسرانه جمعیت بالایی دارند که خود باعث به هم ریختن تمرکز دانش آموزان و معلمان می‌شود.

در این منطقه تنها یک مدرسه پسرانه وجود دارد که در یک شیفت ابتدایی و در شیفت دوم متوسطه اول است. قدیمی‌ساز بودن این مدرسه و نبود حداقل‌ها باعث ایجاد مشکلات و معضلات برای دانش آموزان و کادر مدرسه شده است. حتی این مدرسه از نیروی خدمتگزار هم بی‌بهره است.

مسیر طولانی بین دبیرستان‌ها و محل سکونت مشکل و دغدغه‌های زیادی را برای والدین و دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که از جمله آن ها می شود به تصادفات رانندگی، تاخیر به دلیل ترافیک، اتلاف وقت زیاد، هزینه‌ای که به خانواده‌ها تحمیل می‌شود و خطراتی که به لحاظ امنیت وسایل نقلیه ایجاد می شود که تمام ما از آنها آگاه هستیم.

ضرورت ورود مسئولان به این مسئله مهم و رفع مشکلات دانش‌آموزان و والدین واجب به نظر می‌رسد. با توجه به زمین‌های خالی و فضاهای مختلفی که در اطراف و داخل این شهرک وجود دارد از مسئولین آموزش و پرورش استان خواستار رسیدگی به این موضوع مهم و کم کردن دغدغه دانش آموزان این شهرک هستیم.

دانش آموز خبرنگار: شایان ابراهیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار