مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

البرز کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دارد

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت این استان برای سال تحصیلی آینده با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه است که باید با راهکارهای مناسب آن را برطرف کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
البرز کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دارد

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش البرز که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده، برگزار شد، اظهار کرد: البرز استانی مهاجرپذیر و با تراکم بالای دانش آموزی به دلیل کمبود فضای آموزشی است.

وی خاطرنشان کرد: استان البرز با کمبود نیروی انسانی به خصوص در پست معاون پرورشی، مشاور ، سرایدار و خدمتگزار مدرسه و همچنین معلم در کلاس درس مواجه است که هرساله این کمبود از طریق دعوت به کار بازنشستگان و حق التدریس به صورت اضافه کار شاغلین تامین شده است.

مدیر کل آموزش و پر.رش از جذب نیروهای غیر بومی در استخدامی ها، استقرار آموزش و پرورش در شهرستان های فردیس و چهارباغ، فضای محدود آموزشی و پرورشی با وجود جمعیت دانش آموزی بالا به عنوان دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان البرز یاد کرد.

حجرگشت یادآوری کرد: تامین زمین برای ساخت مدرسه و سرعت بخشی به ساخت کلاس در استان از مسائل مهمی است که برای کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس های درس به منظور عدالت آموزشی و توجه به آموزش در مدارس دولتی با ایجاد زیرساخت های مناسب مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استان البرز به نگاه ویژه مسئولان نیاز دارد تا از وضعیت دشوار و چالش های فعلی به خصوص در حوزه فضای آموزشی و نیروی انسانی خارج شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: استان البرز متراکم ترین کلاس های درس کشور و کمبود در نیروی انسانی را دارد که همه تلاش خود را به کار می بریم تا در مهرماه کلاسی بدون معلم نماند.

وی در پایان تاکید کرد: ساختمان جدید درمانگاه فرهنگیان کرج نیز برای افتتاح با حضور وزیر آموزش و پرورش آماده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار