خسارت ۹ هزار میلیاردی سیلاب به راه‌های استان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت سیل‌های هفته اخیر ۹ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال به راه‌های استان خسارت وارد کرده است.

کد مطلب: ۱۳۸۱۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
خسارت ۹ هزار میلیاردی سیلاب به راه‌های استان اردبیل

کلیم‌الله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل با تشریح ابعاد خسارت‌های وارده سیل‌های هفته‌های اخیر به راه‌های استان گفت: خسارت وارده در بخش زیرسازی راه‌های استان ۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال، در بخش روسازی هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و ابنیه فنی راه‌های استان نیز پنج هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در جریان وقوع سیل‌های متعدد ۳۸۹ راه روستایی در این استان آسیب دید که شامل ۱۱۹ کیلومتر محور اصلی با ۱۵۲ دستگاه ابنیه فنی و ۶۹۵ کیلومتر راه فرعی روستایی با ۷۶۵ دستگاه ابنیه فنی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به تخریب پل بنیاد آباد در کیلومتر ۵۵ جاده اصلی اردبیل - سرچم گفت: پس تخریب این پل، طی ۲۴ ساعت کنارگذر آماده شد و در ادامه ۲ دستگاه پل خرپایی از زنجان، قزوین و اردبیل به محل منتقل و بعد از نصب تردد از مسیر اصلی برقرار شد.

وثوقی همچنین درباره عملیات احداث پل در محل پل تخریب شده انجیرلو در مسیر گرمی- بیله سوار افزود: هم‌اکنون کنار گذر در محل پل انجیرلو در دست احداث است و پل‌های خرپایی از قزوین بارگیری می‌شود و طی ۱۰ روز این کنار گذر زیرترافیک خواهد رفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص مسیر جایگزین این راه ارتباطی هم گفت: پس از تخریب این پل راه فرعی روستایی برای ترافیک محلی آماده شد و برای تردد ترانزیتی هم مسیر بیله‌سوار، پارس‌آباد، مشگین‌شهر به سمت اردبیل پیش‌بینی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار