معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور نیازمند یک عزم ملی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور و ارتقای آن نیازمند یک عزم ملی است.

کد مطلب: ۱۳۷۸۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور نیازمند یک عزم ملی است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش؛ معصومه نجفی پازکی در گردهمایی علمی و آموزشی بررسی آسیب‌ها و چالش‌های فرآروی آموزش عمومی و عالی کشور که در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، ارتقای شاخص‌های کیفی و کمی آموزش را به عنوان یکی از اهداف معاونت آموزش ابتدایی اعلام کرد و در پاسخ به نتایج نامطلوب دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین‌المللی پرلز اظهار داشت: برای تحقق توسعه کیفی و کمی آموزش، توجه ویژه به 3 رکن اصلی مدرسه که دانش‌آموز، معلم و خانواده و برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت و توانمندسازی هریک از این عوامل است، مطرح می‌شود.

نجفی، عدم توفیق دانش‌آموزان در آزمون‌های بین‌المللی سواد خواندن را یک مساله ملی دانست و تصریح کرد: ایجاد تحول در نظام آموزشی کشور نیازمند یک عزم ملی است و معاونت ابتدایی در راستای وظایف خود با بررسی پژوهش‌های مختلف و ریشه‌یابی علل و عوامل ایجاد این ضعف مهارتی در دانش آموزان 3 مداخله آموزشی موثر در زبان‌آموزی کودکان را در برنامه‌های خود لحاظ کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به 3 برنامه چرخش تحولی در زبان‌آموزی پایه اول ابتدایی کلاس‌های مدارس روستایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱؛ کاهش فاصله اهداف قصد شده برنامه درسی فارسی دوره اول ابتدایی با اهداف اجرا شده و کسب شده آن (طرح شهید همت) و تجهیز کتابخانه کلاسی (طرح یار مهربان) با کتاب‌های مناسب هرپایه؛ به تبیین این 3 اقدام معاونت پرداخت.

نجفی در پایان ابراز امیدواری کرد که اگر ارتقای نظام آموزشی به عنوان یک مطالبه جدی مورد توجه همگان قرار گیرد، می‌توان از رهگذر این تحول به نتایج ارزشمندی در کیفیت مطلوب آموزش و یادگیری دست یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار