معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

مهم‌ترین برنامه‌های ما در آموزش ابتدایی، بحث آموزش معلمان بود

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت مهم‌ترین برنامه‌ها در آموزش ابتدایی، بحث آموزش معلمان بود و هدف عوض کردن رویکرد یادگیری است.

کد مطلب: ۱۳۷۴۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین برنامه‌های ما در آموزش ابتدایی، بحث آموزش معلمان بود

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «دانش آموزان وقتی در کلاس درس قرار بگیرند، گروهی شوند و موقعیت یادگیری به آنها داده شود، خود آنها با یکدیگر مطلب را له درستی یاد می‌گیرنچد نه اینکه معلم در کنار تخته بایستد و خودش مدام صحبت کند. تلاش ما این است که معلم رویکرد یادگیری را در آموزش عوض کند.»

وی ادامه داد: «در طرح شهید همت تلاشمان بر این بود که معلمان را به این سمت آموزش دهیم و متوجه شوند رویکردهای اصلی کتاب درسی چه مواردی است. به عنوان نمونه در کتاب ریاضی، رویکرد، حل مسئله است، در کتاب علوم رویکرد، کاوشگری است و در کلاس فارسی هم رویکرد، ارتباطی است که اگر اینها را متوجه شوند کل مسیر آموزش در کلاس درس تحت الشعاع قرار می‌گیرد.»

نجفی پازوکی گفت: «در این موارد موضوع آموزش معلم پایه اول ابتدایی بسیار مهم است من در یک بازدید در کلاس اول ابتدایی در روز اول مدرسه متوجه شدم دانش آموزان مجبور به نوشتن تکلیف حروف الفبا شده‌اند با اینکه در روز اول مدرسه دانش آموزان باید بازی و آموزش داشته باشند. بر همین اساس ما بسته های آموزشی را تولید کردیم که برای معلم حکم زبان آموز را داشت، بطوریکه با ۱۵ هفته کار با این نشانه های الفبایی معلم، کلاس را تبدیل به یک کلاس پویا و شاد می کرد و در پایان هم وقتی نتایج کار را بررسی کردیم متوجه شدیم آن کلاس‌هایی که دانش آموزان با این مسیر آموزش دیدند یادگیری بهتری انجام شده است.»

نجفی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «در طرح دیگر که بنام یار مهربان بود کلاس را به کتابخانه کلاسی مجهز کردیم با کتاب‌های خاص بطوریکه مثلا در پایه پنجم کتاب‌های مربوط به همین پایه گذاشته شود. ضمن اینکه بر اساس ساحت های تربیتی سند تحول بنیادین در همه ساحت های تربیتی کتاب باید باشد.»

وی اظهار کرد: «طرح شهید محمودوند، شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بود. یعنی دانش آموزانی که به هر دلیلی نمی توانند به مدرسه بیایند ما آنها را شناسایی می کنیم و سعی کردیم آنها را به مدرسه بازگردانیم.»

وی در پایان گفت: «من مطمئن هستم دانش آموزان ایرانی بسیار توانمند هستند و ظرفیت بالایی دارند و فطرتی که خداوند در آنها به ودیعه گذاشته است یک ظرفیت بی نظیر است. امیدوارم شرایطی در آموزش ابتدایی شکل بگیرد که ظرفیت های این دانش آموزان شکوفا شده و همه آنها در آینده تبدیل به انسان های موفق با ایمان و با اعتماد به نفس شوند.»

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار