مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

محورهای سند تحول بنیادین درباره محیط زیست در دستور کار دفتر سلامت آموزش و پرورش است

تهران (پانا) – مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و محورهای مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص سلامت و محیط زیست در دستور کار و پیگیری دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۸۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
محورهای سند تحول بنیادین درباره محیط زیست در دستور کار دفتر سلامت آموزش و پرورش است

اعظم گودرزی در همایش محیط زیست و حق آموزش اظهار کرد: اقداماتی توسط دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در راستای حفاظت از محیط زیست انجام شده اما این اقدامات کافی نیست و نیازمند همکاری نهادهای و سازمان‌های دیگری هستیم.

وی با بیان اینکه طبق سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی رهبر معظم انقلاب و نیز بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در هر کجا مطلبی در حوزه سلامت و محیط زیست بوده است را احصا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: راهکار 8-8 سند تحول بنیادین در دستور کار قرار دارد و در جلسات مختلف با قدرت برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین از آن دفاع می‌کنیم.

گودرزی با اشاره به ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین افزود: در دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش سعی می‌کنیم راهکارهایی که با محیط زیست ارتباط دارد به ویژه ساحت زیستی و بدنی را در دستور کار قرار دهیم؛ البته همه ساحت‌ها به محیط زیست ارتباط دارد.

وی با اشاره به خط‌مشی دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خط‌مشی این دفتر، تدوین دستورالعمل‌ها و برنامه‌های عملیاتی و آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست از طریق شبکه اجتماعی شاد و آموزش‌های عمومی و پایش و کنترل برنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهم اقدامات این دفتر گفت: انعقاد تفاهمنامه با محیط زیست و تدوین شیوه‌نامه آن، ایجاد کارگروه محیط زیست در سطح حوزه ستادی وزارت، تدوین شاخص‌های محیط زیستی در کارگروه کشوری و آموزش کتاب انسان و محیط زیست برای دانش‌آموزان پایه یازدهم تمام رشته‌ها از جمله این اقدامات است و موضوع حفاظت از محیط زیست، جزو عناوین کتاب راهنمای خودمراقبتی سفیران سلامت دوره ابتدایی است به طوری که بیش از یک و نیم میلیون سفیر سلامت داریم.

وی افزود: اجرای گسترده مراسم دانش‌آموزی در مناسبت‌های محیط زیستی در مدارس، بهره‌گیری از ظرفیت سفیران سلامت دانش‌آموزی با هدف ترویج فرهنگ محیط زیست سالم که بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در این پویش شرکت کردند، آموزش‌های حضوری و مجازی با استفاده از کانال‌های مورد تایید آموزش و پرورش، اختصاص 2 واحد درسی با عنوان سلامت، بهداشت و صیانت از محیط زیست در واحدهای عمومی برنامه درسی تمام رشته‌های دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، اجرای دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای همه همکاران، اجرای جشنواره مجازی روز طبیعت ویژه مراقبان سلامت، برگزاری مسابقه عکاسی دانش‌آموزی ویژه محیط‌یاران طبیعت، اجرای پویش دوستی با طبیعت ویژه دانش‌آموزان ابتدایی، افتتاح مدارس محیط زیستی در برخی استان‌ها، اجرای طرح‌های زیست محیطی در مدارس برخی استان‌ها با عناوین مختلف و آموزش محیط‌یاران بخش دیگری از اقدامات این حوزه است.

گودرزی با تاکید بر اینکه با توجه به بضاعتی که داریم، آموزش‌ها خوب بوده اما همه چیز با آموزش تمام نمی‌شود، تصریح کرد: ارتقای سلامت همان ارتقای توانمندی افراد است که بتوانند کار را به صورت عملی انجام دهند. به همین دلیل نیاز است فرآیند توانمندسازی دانش‌آموز در مدرسه با کمک سایر نهادها و سازمان‌ها انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار