وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورتِ داشتن نگاه جامع به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر ضرورتِ داشتن یک نگاه جامع به سند تحول بنیادین در تهیۀ نقشۀ راه اجرای آن تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورتِ داشتن نگاه جامع به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ جلسه هفتگی شورای هماهنگی و راهبری اجرای سند تحول بنیادین با حضور کلیه اعضای آن برگزار شد. در ابتدای این جلسه که به ریاست حجت‌الاسلام علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزارشد، گزارشی از وضعیت اجرای سند تحول در سال‌های گذشته ارائه و با نگاهی آسیب‌‌شناسانه به ۲ نقشه‌ راه‌ اجرای سند تحول که در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۷ تدوین شده‌اند ارائه شد و مقرر شد بر اساس برنامه زیرنظام‌های سند تحول و متکی بر تجربۀ گذشته، نقشه راه سال ۱۳۹۷ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ ترمیم شود که در پایان، مفاد نقشه راه مصوب شد.

در ادامه جلسه صحرایی، وزیر آموزش و پرورش که به صورت برخط حضور داشت، بر ضرورتِ داشتن یک نگاه جامع به سند تحول بنیادین در تهیۀ نقشۀ راه اجرای آن تأکید کرد.

در پایان، تعیین شاخص‌های اجرای سند در ۳ سطح راهبردی، برنامه‌ای و عملیاتی تعیین اولویت‌های تحول‌آفرین به‌عنوان نقاط کانونی تمرکز مدیران ارشد آموزش و پرورش تعیین نگاشت‌های قانونی، نهادی، گفتمان‌سازی(آموزشی و ترویجی) اجرای سند خوشه‌بندی برنامه‌های زیرنظام‌ها، تعریف پروژه‌ها، زمان‌‌بندی، تعیین موانع و الزامات، تعریف سبد‌های متنوع برنامه‌ها (زودبازده، میان‌مدت، بلندمدت) در موج‌های (بازه‌های چندماهه) متوالی طراحی برش‌‌های ستادی، استانی، منطقه‌ای و مدرسه‌ای تعیین نگاشت مدرسه‌ای سند تحول بنیادین و الگوی پیاده‌سازی و ارزیابی آن سازوکار راهبری و پایش و نظارت اجرایی - عملیاتی در هر پروژه در سطح قرارگاه اجرایی‌‌سازی سند تحول سازوکار راهبری، واپایش و نظارت برنامه‌ای در سطح شورای عالی آموزش و پرورش سازوکار راهبری، واپایش و نظارت راهبردی در سطح شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار