سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

ارتقای سواد سلامت می‌تواند دانش‌آموز را برای آموزش و یادگیری بهتر سایر دروس آماده کند

تهران (پانا) - سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت ارتقای سواد سلامت می‌تواند دانش‌آموز را برای آموزش و یادگیری بهتر سایر دروس آماده کند.

کد مطلب: ۱۳۷۹۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سواد سلامت می‌تواند دانش‌آموز را برای آموزش و یادگیری بهتر سایر دروس آماده کند

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ اعظم گودرزی در یکصد و هجدهمین جلسه شورای آینده‌نگاری و نظرپردازی سلامت که با موضوع «چگونگی ارتقای سواد سلامت آحاد مردم و مشارکت آن‌ها در سلامت» در سالن ابن سینا فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، عنوان کرد: ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان به عنوان یک حق انسانی و در عین حال مسئولیت همگانی واجد جنبه‌ها و کارکردهای متنوعی در مقیاس فردی و اجتماعی است اما صرفا با تولید کتاب درسی سلامت نمی‌توان انسان سالم، پرورش داد.

وی افزود: تمرین سبک زندگی سالم در متن عمل تربیتی، نیازمند توانمندی‌های انسانی، محیطی و فرآیندهای تربیتی است که این موضوع نیازمند عزم ملی و همکاری‌های درون‌بخشی و بین‌بخشی همه ارگان‌ها و سازمان‌ها و همچنین همکاری اولیای دانش‌آموزان است.

گودرزی ادامه داد: آموزش و سلامت 2 موضوع به‌هم‌تنیده هستند و در این موضوع شکی نیست که ارتقای سواد سلامت می‌تواند دانش‌آموز را برای آموزش و یادگیری بهتر سایر دروس آماده کند. بسیاری از افرادی که در امر آموزش دچار مشکلاتی هستند این موضوع به بحث سلامت آن‌ها برمی‌گردد.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ما در دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با توجه به ماموریت‌مان (آموزش سلامت) به دنبال عوامل حمایت‌کننده ارتقای سواد سلامت دانش‌آموزان یعنی جذب و توانمندسازی نیروی انسانی، تامین فضا و تجهیزات بهداشتی در مدارس و تولید محتواهای سلامت‌محور مهارتی با توجه به نیاز گروه مخاطب‌مان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار